به شرح ذیل است

البته می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص قیمت بروز و دقیق هر یک از انواع بالابرهای موجود در وب سایت ما، با همکاران ما در شرکت هیرو آسانسور در تماس بوده و راهنمایی ها و اطلاعات مد نظر خود را به دست آورید. یکی از شیک ترین و زیباترین انواع آسانسور ها را، آسانسور شیشه ای شکل داده است که نه تنها برای جا به جایی افراد و اشیاء مورد استفاده قرار میگیرد، بلکه امروزه به عنوان یکی از پارامترهای زیباشناختی ساختمان ها نیز شناخته شده است.

قطعات اسانسور

ابعاد مشخصات فنی شیشه لایه دار کابین در فرم مشخصات (کابین) منعکس گردد. از آنها همچنین میتوان در محیطهای دیگر مانند بیمارستانها یا ادارات برای جابجا کردن سریع تر دارو یا پرونده ها استفاده کرد. همچنین یکی دیگر از مواردی که بسیار مهم است، اندازه عرض راهروها برای نصب آسانسور یا باز و بسته شدن درب آن در مجتمع های چند واحدی می باشد. آسانسور شیشه ای کوچک نیز با توجه به ابعاد کوچکتری که در مقابل دیگر انواع آسانسور های شیشه ای دارد، امروزه بسیاری از مردم به دنبال راهنمای استفاده از این تجهیزات هستند تا بتوانند طراحی و نمای بسیار فوق العاده ای را در ساختمان خود، پیاده کنند.

حداکثر وزنی که میتواند تحمل کنند حدود ۱۳۶۰۰ کیلوگرم است. آسانسورهای معلول بر میتوانند انواع مختلفی داشته باشند و میتوانند زیر مجموعه دستههای مختلف قرار بگیرند، در حالی که هدف آنها انتقال افرادی با مشکلات مربوط به تحرک است. این دستگاه برای حمل ویلچر و برانکارد طراحی شده است که البته آسانسورهای معلول بر میتوانند انواع مختلفی داشته باشند و زیر مجموعه دستههای مختلف قرار بگیرند. بالابر میتواند با یکی از دو روش زیر ساخته شود. شرکت آسانسور و پله برقی آتیس با بیش از دو دهه تجربه در این صنعت با رزومه ی درخشان در زمینه ی واردات ، طراحی ، تولید ، فروش ، نصب و راه اندازی ، سرویس و نگهداری و خدمات پس از فروش انواع آسانسور های گیرلس ، آسانسور روملس (Machine Room Less) دارد و با طراحی اولیه بهینه برای انواع چاهک آسانسور با ظرفیت های مختلف و سرعت و کاربری های مختلف تمامی نقشه و محاسبات آسانسور را قبل از اجرا به صورت 3D در اختیار مشتریان عزیز قرار داده و پس از تایید کارفرما تمامی قطعات داخلی مانند کابین آسانسور فیکسچر ریل – پایه بافر – پایه موتور – کلاف های ریل و…

تعمیر اسانسور

در شرايط محيطي غير عادي كه در آن باد شديد، باران، برف و يخبندان قابل پيش بيني است بايد از استفاده از آسانسور در فضاي باز پرهيز نمود مگر نصب پوشش كامل (Transparent protective Wall) در نظر گرفته شود. مراحل آهن کشی عبارت است از تهیه نقشه های اجرایی از آهن کشی چاه آسانسور، تهیه چک لیست آهن آلات و ابزار مورد نیاز، نصب داربست مناسب جهت اجرای آهن کشی، انجام آهن کشی با نظارت نماینده فنی شرکت فروشنده یا دستگاه نظارت ساختمان و ضد زنگ کردن آهن آلات بعد از صدور گواهی انجام کار آهن کشی. در اجرای چاه باید ضوابط عنوان شده در مقررات ملی ساختمان، همچنین الزامات استاندارد نصب و ایمنی آسانسور بطور کامل رعایت شود. آسانسور روملس که آن را با عنوان آسانسور کششی بدون موتورخانه نیز می شناسند.

ایجاد سرو صدا در آسانسور ، قطع و وصل برقی ، ایجاد لرزش های شدید در اسانسور کارگاهی که همه این مشکلات نیاز به یک تعمیرات ونگهدار با تجربه را ضروری می کند . آسانسورهای کششی در مقایسه با انواع آسانسورهای کششی به فضای کمتری نیاز دارد و همچنین نیازی به تعبیه موتورخانه در بالا نیز ندارند. این کار با نشستن روی یک صندلی موتوری انجام میشود که آنها را از یک طبقه به طبقه دیگر حمل می کند. شاید برای یک بار بالا رفتن امکان پذیر باشد (آن هم به سختی) ولی تصور کنید فردی که هر روز به خانه خود در طبقات بالایی رفت و آمد دارد بعد از یک مدت تا چه میزان دچار بیماری های گوناگون خواهد شد، بنابراین به هیچ وجه نمی توان آسانسور را از چنین ساختمان های آسمان خراشی حذف کرد. عواملی که روی هزینه آسانسور تاثیر میگذارند شامل مواردی مثل نوع آسانسور، علت خرابی و شدت خرابی و قطعهای است که دچار مشکل شده است.

انواع اسانسور

این آسانسور برای حمل در مسیر های کوتاه و ظرفیت های بالا بسیار مناسب است و نیرو و بار عمودی بر اسکلت ساختمان وارد نمی کند. 6- اندازه گیری غیر مخرب ضخامت شیشه در آئینه تزئینی (حداقل 4 میلی متر) انجام شود و پشت چسب بودن آن به صورت خود اظهاری انجام گردد (در صورت عدم دسترسی لازم است ضخامت سنجی شیشه با استفاده از ضخامت سنج آلتراسونیک انجام شود). ج-ارتفاع ديواره ها از سمت ورودي آسانسور حداقل 5/3 متر باشد. شما می توانید با نصب و راه اندازی بهترین و باکیفیت ترین این تجهیزات در ساختمان خود، نهایت بهره مندی را از این آسانسور برای خود به ارمغان آورید. به دلیل حذف قاب وزنه تعادل می توان از شیشه در سه وجه کابین آسانسور استفاده کرد.

با توجه به نکاتی که در قسمت بالا اشاره کردیم، چنانچه آسانسور در ساختمان خود دارید، در هر ماه به وضعیت عملکرد آن رسیدگی کنید و در صورت بروز مشکلاتی، با شرکت سرویس آسانسور تماس بگیرید. برای آن که بتوانید با دقت بیشتری هزینه نصب آسانسور سه طبقه خود را تخمین بزنید، می توانید به مراکز ساخت و نصب آسانسور مراجعه نمایید و با مشاوران آن ها مشورت نمایید تا آن ها شما را راهنمایی کنند. در این مرحله بعد از اینکه عملیات نصب درب و ریل آسانسور به اتمام رسید باید طبق مکانیزم ها و دستورالعمل ها و مشخصات فنی محل نصب ریلها عملیات قالب گذاری آرماتور بندی و بتون ریزی را انجام داد.

افرادی نیز در مسافرت بین شهری هم ممکن است با هواپیما سفر کنند همه این وسایل نقلیه چه از نوع عمومی آن چه از نوع شخصی بر اساس حداقل استانداردهای ایمنی برای تضمین سلامت و امنیت رانندگان و مسافرانشان طراحی و ساخته شده اند اسانسور، امروزه، وسیله ای پیچیده و از تجهیزات مکانیکی، الکترونیکی پیشرفتهای تشکیل شده است. حداقل الزامات برای شروع به کار برای انواع آسانسورها مشابه است، اما برخی جزئیات وجود دارد که بسته به نوع آسانسور کششی یا هیدرولیکی، تا حدودی متفاوت هستند. علاوه بر نکات فوق، برخی از موارد هم وجود دارند که به عنوان نکات تکمیلی در آیین نامه نصب آسانسور باید به آن توجه شود.

آسانسور شیشه ای با سیستم هیدرولیکی می تواند بدون استفاده از سیم بکسل و وزنه مورد استفاده قرار می گیرد و می تواند ظاهر و نمای بسیار جذابی را نیز به ارمغان آورد. تفاوت آسانسورهای باربری با آسانسورهای مسافربری، در ظاهر داخلی کابین است. معمولاً این نوع آسانسورها معمولا در یک سازه شیشه ای مخصوص خود نصب می شوند که به مسافر اجازه می دهد نمای بیرونی را ببیند. 2-5 در صورت استفاده از شيشه جام با ضخامت حداقل ده ميليمتر بايستي سطوح ان طرف شيشه كه در دسترس مسافر نباشد بوسيله لايه پلاستيكي چسب دار مخصوص پوشش داده شود. شدت روشنایی داخل شفت آسانسور باید حداقل معادل 50 لوکس در فاصله 1 متری بالای سقف کابین و کف چاهک وجود داشته باشد. آهن کشی بر اساس نقشه طراحی شده توسط فروشنده آسانسور اجرا میشود. یک آیین نامه بر اساس استانداردهای جهانی و استانداردهای داخلی هر کشور تدوین میشود.

با نگهداری مناسب برگشت سرمایه بهتر شده و باعث کاهش زمان از کارافتادگی آسانسور و آسیب کمتر به قطعات آن می گردد. آسانسور یکی از وسایل حمل و نقل در ساختمان هاست که باید از ایمنی کافی برخوردار باشد بنابراین چگونگی نصب آسانسور نیاز به مهارت کافی نصاب آسانسور و همچنین تجهیزات و فضای کافی دارد. این نوع اسانسور نیز به لحاظ حرکت در راستای افقی و عمودی با توجه به نیاز استفاده کننده طراحی میگردد و سیستم محرک این نوع آسانسورها معمولا با استفاده از چرخ دنده های حلزونی به صورت ترکیبی مورد استفاده قرار می گیرند و معمولا با توجه به نوع محرکت آنها از قدرت بالا و ایمنی بالایی برخوردارند.

این دستگاه را نیز میتوان جزو آسانسورهای معلول بر به شمار آورد. جنس کابین شیشهای از نوعی شیشه به نام لمینت ساخته شده که در مقابل ضربه بسیار مقاوم است و اگر در اثر ضربه بسیار قوی بشکند، درست همانند شیشه خودرو، فرو نمیریزد. نحوه کارکرد آن به این صورت است که با تحت فشار قرار دادن روغن، نیروی رانش ایجاد کرده و به جک های هیدرولیکی منتقل می کند و در نهایت باعث حرکت آسانسور می شود. مرکز پردازش آسانسور، تابلو فرمان است یعنی دستورات لازم جهت عملکردی مناسب از طرف تابلو فرمان آسانسور به سمت موتور آسانسور ارسال می شود سپس موتور آسانسور عملیات خاصی را اجرا می کند. قلابی فلزی باید بر طبق مقدار ظرفیت بالابر در بالای چاه آسانسور روی مرکز سقف موتورخانه نصب شود.

اما در استاندارد EN81 استفاده از رله واسطه به علت مشکلاتی که دارد چشمپوشی میشود. در این مواقع که کابین آسانسور از نوع گرد و یا بیضی می باشد با توجه به اینکه شیشه کابین نیز از نوع تخت خارج خواهد شد، بنابراین تست آونگی شیشه به کار رفته در دیواره کابین با ارائه تاییدیه های (سرتیفیکت های) مربوط به شیشه توسط کارشناس استاندارد بررسی خواهد شد. در برخی موارد متخصصان آسانسور هر کدام در یکی از بخش های نصب، تعمیر و پشتیبانی (نگهداری) به صورت تخصصی سایت کار می کنند. جنس شیشه استفاده شده در کابین شیشه ای آسانسورها بایستی از نوع لمینت سکوریت بوده و کیفیت و مرغوبیت آن پس از ارائه سرتیفیکیت های مربوطه به کارشناس استاندارد نهایتا مورد تایید قرار بگیرد. البته پس از نصب آسانسور هم باید در بازه های مختلف زمانی به صورت مرتب به وضعیت موتور و بقیه قطعات آن رسیدگی شود و مورد بازرسی قرار بگیرد.

برای آسانسور طبق آیین نامه نصب آسانسور باید یک اتاقک مخصوص به عنوان موتورخانه در نظر گرفته شود و اندازه موتورخانه از نظر طول و عرض و ارتفاع و محل ورودی برای افراد، استانداردهای خاص خودش را دارد. شاید در نگاه اول طراحی و اجرای آسانسور پاناروما تفاوت چندانی با آسانسورهای معمولی نداشته باشد ولی واقعیت این است بایستی در طراحی و اجرای این نوع آسانسورها به آیتم مخصوص در استاندارد توجه شود. در واقع مجموعة اقدامات، فعالیتها و روش هایی برنامه ریزی شده است که به منظور افزایش کارایی تجهیزات و تداوم کار آنها در سطح قابل قبول و مطمئن و بدون ایجاد معطلی در آسانسور انجام می گیرد. شما می توانید از این مدل آسانسور ها در برج های تجاری، خانه های لوکس، رستوران های شیک و ویلاهای چند طبقه به راحتی استفاده کنید. ۶۶- شرکت شرکت صعود گستر سبلان ارائه دهنده خدمات فروش آنلاین قطعات آسانسور در زاهدان (سیستان و بلوچستان) می باشد.

برخی شرکت های نصب آسانسور، علاوه بر هزینه نصب اولیه آسانسور هزینه تعمیرات و نگهداری را هم در ابتدای کار به ازای خدمات تعمیر و نگهداری طی یک بازه زمانی (به عنوان مثال یک سال) در نظر می گیرند و شما به عنوان کارفرما بایستی به این موارد توجه داشته باشید. همچنین با تعمیر و نگهداری آسانسور در فواصل زمانی مشخص از حوادث مربوط به آسانسور جلوگیری کنید. لازم است بدانید که هزینه های مربوط به طراحی و نصب بهترین و باکیفیت ترین آسانسور های شیشه ای کوچک، بسیار مناسب و معقول می باشد و افراد می توانند به راحتی در ساختمان های مسکونی خود از این مدل آسانسور ها استفاده نمایند. در صورتيكه قسمتهای شفاف كابين شيشه ای باشد پاراشوت آن بايستي از نوع تدريجي (PROGRESSIVE TYPE) و در صورتيكه قسمت هاي شفاف از طلق باشد و سرعت آسانسور نيز بيشتر از يك متر بر ثانيه نباشد تا آخر پايان سال 77 نصب شده باشند، ميتواند از نوع پاراشوت لحظه اي استفاده نمود.

پاراشوت یک سیستم جلوگیری از سقوط است که پس از نصب اسانسور با حضور مسئول کارگاه و تکنسین های آسانسور تست و چگونگی عملکرد آن آموزش داده می شود. این آسانسور انسان را حمل میکند، پس باید شرایط و استانداردهای خاصی را برای اطمینان از ایمنی آنها در نظر گرفت. درواقع موتور آسانسور حکم قلب در بدن انسان را دارد. آسانسور پله راهی آسان برای افراد با توان جسمی کم، برای بالا رفتن و پایین رفتن از پلهها فراهم میکند. در سیستم غیر مستقیم، با استفاده از سیم بکسل متصل به یوک کابین و استقرار جک هیدرولیک در کنار کابین حرکت میکند. 1-2 قسمت هاي شفاف كابين بايد بگونه اي طراحي و نصب شوند كه بارهاي عمودي از طرف كابين به آن وارد نشود و قاب (محل استقرار) آنها بگونه اي باشد كه بتواند بدون تغيير شكل مهمي بارهاي افقي وارده را تحمل نمايد.

بالابر میتواند با یکی از دو روش زیر ساخته شود.