قیمت مادربرد کامپیوتر ️ مقایسه مشخصات و خرید مادربرد گیمینگ و خانگی زومیت

VRMها بسیار کارآمد هستند؛ اما آن‌ها نمی‌توانند بدون تلفات، ولتاژ را تغییر دهند. اطلاعات زیادی در فضای وب در مورد نحوه‌ی عملکرد آن‌ها وجود دارد؛ اما توضیح کوتاهی درباره آن‌ها به خوانندگان زومیتی ارائه می‌دهیم. معمولاً به هر VRM یک فاز گفته می‌شود و وجود چندین فاز ضروری است؛ زیرا به‌تنهایی نمی‌توانند جریان کافی را برای پردازنده‌های مدرن تأمین کنند؛ مادربرد مورد نمایش دارای هشت VRM است و سیستم «هشت‌فاز» نامیده می‌شود. این کنترلرها می‌توانند چندین اتصالات را کنترل کنند (معمولاً به آن‌ها خطوط گفته می‌شود)؛ حتی در یک سیستم “نقطه به نقطه” خطوط موجود در سوکت با هیچ وسیله‌ی دیگری به اشتراک گذاشته نمی‌شود.

کاربران بیشتر به دنبال چه هستند؟

حتی اگر اینطور هم نباشد می‌توانید تا حد زیادی مطمئن باشید که وجهی که پرداخت می‌کنید از قیمت روز آن کالا بیشتر نیست. قابلیتی است که هم حافظه رم و هم مادربرد باید از آن پشتیبانی کنند تا بتوان از آن بهره برد. خوشبختانه در این مورد نباید زیاد نگران باشید چرا که این روزها تقریبا تمام مادربردها و حافظه‌های رم از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند. حتی تولیدکنندگان حافظه رم، حافظه‌های رم خود را به صورت جفتی عرضه می‌کنند که دیگر خیال کاربر را از هر نظر راحت می‌کند چون دیگر می‌داند هر دو ماژول حافظه رم که به این صورت عرضه می‌شوند از هر نظر، هم سرعت و هم موارد دیگر شبیه به هم بوده و از قابلیت Dual Channel نیز پشتیبانی می‌کنند. به هر حال پشتیبانی از این قابلیت چه حافظه رم‌تان را به صورت تکی و چه به صورت جفتی خریداری کنید در صفحه مشخصاتش خواهد آمد.

کانکتورهای برق

انتخاب مادربورد مناسب در مقایسه با دیگر قطعات کامپیوتر، کمی می‌تواند سخت باشد؛ علت آن هم چیزی نیست جز مشخصات خاص، امکانات فنی ناآشنا و اصطلاحات نسبتا سخت. به همین جهت، در این راهنمای خرید مادربورد، تلاش کردیم برخی از مهم‌ترین فاکتورهایی که روی انتخاب مادربورد مناسب اثرگذار هستند را به زبانی ساده بیان کنیم تا متناسب با بودجه و نیازی که دارید، بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید. آنها از نظر ابعاد کوچکتر از PCI ها هستند و از انتقال داده 32 بیتی و از Bus ای معادل 33 مگاهرتز پشتیبانی میکنند.آنها معمولا برای کارت های وایرلس ساخته میشوند که میتوانند بصورت Onboard روی مادربورد نصب شوند.

  • مادربورد یا Motherboard  که با نام Mainboard نیز شناخته می شود اصلی ترین قطعه یک کامپیوتر است که سایر اجزا مثل CPU و RAM و … به آن متصل می شود.
  • مادربرد همانند کیس دارای استانداردهای اندازه‌ای مختلف است که رایج‌ترین آن‌ها عبارتند از ATX، Micro ATX یا همان mATX و بالاخره Mini ITX.
  • در زیر تصویری از مادربرد ASUS P5AD2-E با برچسب هایی در کنار هر یک از اجزای اصلی آن مشاهده می کنید.

باید بگوییم طیف وسیعی دارد و بسته به امکانات مادربرد، نوع پردازنده و حافظه رمی که از آن پشتیبانی می‌کند، تعداد شیارهای PCI-E آن و نسخه آن‌ها و بالاخره اندازه مادربرد متغیر است. البته باید بگوییم قیمت بیشتر مادربردها با امکانات معمول چیزی بین ۲۰۰ تا ۴۰۰ دلار است و مواردی که در بالا ذکر شدند حد پایین و حد بالای قیمت مادربردند. هر چند که معمولا گفته می‌شود پردازنده اصلی مهم‌ترین بخش یک کامپیوتر است اما اگر مادربردی وجود نداشته باشد که پردازنده را در خود جای دهد هیچ کاری از این قطعه مهم برنمی‌آید!

بنابراین اگر از کانکتورهای سمت چپ استفاده کنید، پهنای باند ارتباطی کمتری برای سایر سوکت‌ها خواهد داشت. حداکثر دستگاه‌های قابل پیشتیبانی ۶ دستگاه هستند؛ اما فقط ۲ عدد از پورت‌ها دارای کانکتور پرسرعت هستند. نزدیک‌ترین سوکت یا شکاف به پردازنده‌ها از نظر ارتباطی آنهایی هستند که ماژول های DRAM، حافظه‌ی سیستم aka را در خود جای داده‌اند. آن‌ها به طورمستقیم به پردازنده متصل شده‌اند و هیچ مانعی در مادربرد میان پردازنده‌ها و حافظه‌ها قرار نمی‌گیرند. تعداد درگاه‌های DRAM به پردازنده بستگی دارد؛ زیرا کنترلر حافظه درون پردازنده‌ی مرکزی قرار دارد. سوکت سی‌پی‌یو یا سوکت پردازنده قسمتی است که پردازنده شما روی آن قرار می‌گیرد.

مادربرد ASUS مدل PRIME B760M-A WIFI D4

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار