مزایا و معایب شیرآلات صنعتی پترو ایلیا | kasrasaran

برای مثال، شیرآلات کنترلی در خطوط تزریق آب به مخازن نفتی، شیرآلات کنترلی در خط تزریق گاز در مخازن نفتی و … از آن استفاده می‌شود. به طور کلی، شیرآلات صنعتی در صنایع پر کاربرد هستند و به دلیل امکانات و قابلیت‌های جدیدی که در آنها پیاده شده است، همچنان یکی از دستگاه‌های بسیار مهم در فرآیندهای صنعت پتروشیمی محسوب می‌شوند. در پتروشیمی از شیرآلات با انواع مختلف و از مواد متنوعی مانند فولاد ضد زنگ، آلومینیومی، برنزی، چدنی و… استفاده می‌شود. این شیرآلات در بخش‌های مختلفی از جمله بخش نفت، گاز، پالایشگاه‌ها، پلاستیک، نساجی، فارماسی و … نصب می‌شوند.

بررسی ضرورت نگهداری و تعمیر شیرآلات صنعتی

در صورت عدم رعایت این موارد، ممکن است محصولات تولیدی آلوده شوند و به بیماری‌زا تبدیل شوند. این نوع شیرآلات برای کنترل آب و گاز استفاده می‌شوند و دارای دو بلوک تنظیم شده‌اند. همچنین، شیرآلات زاویه‌ای برای کنترل جریان در محیط‌های خطرناک یا کاربردهای بیمارستانی و … مورد استفاده قرار می‌گیرند. یکی از انواع شیرآلات صنعتی، شیرآلات گردشی هستند که دارای سه بلوک تنظیم شده است. این شیرآلات جهت انتقال جریان مواد یا مواد مختلف دارای عملکردی بیشتر هستند. این نوع شیرآلات برای استفاده در شبکه‌های گرمایشی و یا خنک کننده استفاده می‌شوند.

در طراحی شیرآلات صنعتی، نیازمندی‌های صنعتی و شرایط اجرایی در اینجا را بررسی کنید نظر گرفته می‌شوند. به طور معمول، شیرآلات صنعتی برای ایمنی، عمر مفید، بازدهی و قابلیت تعمیر و نگهداری در نظر گرفته می‌شوند. در صنایع نفت و گاز، شیرآلات صنعتی به دلیل ویژگی‌های آنها، از اهمیت بسیاری برخوردارند. این شیرآلات به عنوان دستگاهی برای کنترل جریان سیالات، کنترل فشار و دما، ایمنی و از بین بردن ضایعات مورد استفاده قرار می‌گیرند. برای مثال، در صنعت نفت، شیرآلات صنعتی با هدف کنترل فشار در میان لوله‌های انتقال نفت شامل شیر ایمنی و شیر فشار مستقیم می‌باشد.

  • شیرآلات صنعتی به عنوان عناصر مهمی برای کنترل جریان مواد در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند.
  • قیمت شیر گیوتینی برمبنای نوع، سایز، جنس، نوع اتصال و نوع عملگر و دیگر فاکتورها متفاوت است.
  • و در قسمت انتهایی تراشکاری شده تا بصورت تیغه ای در داخل مواد غلیظ و جامد و پودری نفوذ کند و به بستن مناسب شیر کمک کند.
  • نوعی فیلتر هست که اغلب با انجام فرایند RO جهت تصفیه و شیرین کردن آب به کار میرود.
  • در صنعت تولید، شیرآلات یکی از نمایندگان اصلی سیستم های انتقال، توزیع و کنترل سیالات و گازها محسوب می شوند.

شیر های کوچک برنجی که در تأسیسات ساختمان وظیفه باز و بسته نگهداشتن انشعاب را دارند. اتصال به خط لوله در شیر گیوتینی در مدل های لاگ تایپ و ویفری از سایز “2 تا “36 در کلاس فشاری 150 مطابق استاندارد ASME B16.5 و و بر اساس استاندارد EN1092 در کلاس های فشاری PN10, PN16, PN6 تولید می شوند. این شیر ها به دلیل اینکه اتصال ویفری یا لاگ دارند دارای وزن کمتری هستند و از نظر ابعادی نسبت به سایر شیرآلات صنعتی و شیر دروازه ای فضای کمتری اشغال میکنند. مکانیزم عملکرد در شیر چاقویی به صورتی میباشد که یک تیغه فلزی بصورت کاملآ عمودی دقیقآ مشابه گیوتین روی سیال فشار وارد میکند. این نوع شیر بصورت تدریجی باز و بست میشوند و مانند شیر دروازه ای برای سرویس های قطع و وصل مورد استفاده قرار میگیرند.

شیر گیوتینی KNIFE GATE VALVE

در شیر گیوتینی دستی، عملگرها در دو حالت فلکه ای و اهرمی تولید می شوند که توسط اپراتور به حرکت در می آید. زمان باز و بسته شدن شیر با عملگرهای دستی نسبت به عملگرهای پنوماتیک و برقی طولانی تر است. شیر چاقویی یا شیر گیوتینی شباهتی ظاهری به شیرهای پروانه و شباهتی عملکردی به شیرهای کشویی دارد. امروزه بسیاری از شیرهای فولادی طراحی و تولید می شوند که در تمامی صنایع از جمله صنعت نفت و گاز و پتروشیمی به کار می روند. شامل انواع کنترل ولو، شیر یکطرفه یا چک ولو، شیر بشقابی، شیر کشویی، شیر سماوری، شیر توپی و شیر پروانه ای میباشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص قیمت ها و مشاوره فنی با کارشناسان فنی و فروش ما در تماس باشید.

شیرآلات ارزان

مزایا و معایب شیرآلات صنعتی پترو ایلیا | kasrasaran