سئو چیست؟ به زبان ساده و گام به گام بیاموزید آپدیت ۲۰۲۳

استراتژی سئو به عنوان یک نقشه راه عمل می کند و در آن چگونگی انجام دو مورد ذکر شده مشخص می شود. در واقع اقداماتیکه با هدف گول زدن و گمراه کردن موتور جستجو برای رسیدن به رتبه های بالای جستجو انجام شود در دایره سئو کلاه سیاه قرار می گیرد. معمولا سئو کلاه سفید صرفا در قالب سئو تکنیکال و سپس تولید محتوای باکیفیت انجام می گیرد.

جمع بندی

سئو چیست؟ به زبان ساده و گام به گام بیاموزید آپدیت ۲۰۲۳

در واقع، معیارهای سئو خارجی در نهایت باعث رشد وب‌سایت شما و افزایش میزان اعتبار، ارتباط و اعتماد کاربران می‌شود و در جذب مخاطب تأثیر می‌گذارد. از عوامل مؤثر در سئو خارجی می‌توان لینک‌سازی، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، بازاریابی کلیکی (PPC)، دریافت بررسی‌های مخاطبان و دریافت محتوای تولیدشده توسط کاربر (UGC) را نام برد. سئو داخلی به محتوایی مرتبط می‌شود که در وب‌سایت شما برای کاربران قابل مشاهده است.

پس به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما برای میزبانی سایت خود از هاست با کیفیت استفاده کنید. هاست‌های گنجه با آپتایم و سرعت بالا می‌توانند شما را در بازاریابی موتورهای جستجو کمک کنند. برای مشاهده هاست‌های گنجه می‌توانید از صفحه خرید هاست دیدن فرمایید. رپرتاژ یکی از مهمترین ابزارهای سئوی خارجی است و اگر قصد دارید یک سئوکار حرفه‌ای شوید، حتما باید به اصول رپورتاژ هم مسلط باشید. رپورتاژ آگهی به بهبود رتبه صفحات سایتتان کمک می‌کند و تاثیر به سزایی در افزایش آگاهی از برند و جا به جایی اعتبار به سایتتان دارد.

  • این نوع سایت‌ها، دانش و اطلاعات گروهی از مردم را برای ساخت بهترین منبع اطلاعاتی ممکن بکار می‌گیرند.
  • SEO از طریق قرار دادن وبسایت شما در رتبه‌های برتر موتور جستجو، بازدیدکنندگان وبسایت شما را افزایش می‌دهد.
  • این الگوریتم توسط گوگل تایید نشده و این اصطلاح را صنعت سئو روی این ویژگی قرار داده است.
  • حتی رتبه های 1 نتایج جستجو نیز دائما در حال تغییر هستند و هر سایتی که بهتر از دیگری باشد میتواند جایگاه بالاتری دریافت کند.
  • یکی از دلایل این موضوع علاقه بیشتر کاربران به مطالبیست که به صورت عمیق تری به موضوع مورد نظر آنها پرداخته اند.
اما چرا؟ چون هر چه بیشتر مخاطبان هدف خود را بشناسید، بهتر می‌توانید تشخیص دهید که به چه چیزی نیاز دارند و همان را در اختیارشان قرار می‌دهید. اینگونه هم در نگاه گوگل و هم در نگاه مخاطبانتان به یک منبع قابل اعتماد تبدیل می‌شوید. دور و برتان را ببینید، اکثر کسب و کارها و فروشگاه‌هایی که می‌شناسید دارند به سمت آنلاین شدن پیش می‌روند. هر برندی به نوعی به دنبال این است که وبسایت اختصاصی خودش را داشته باشد. در این مرحله باید فکر کنید که کسب و کار می‌تواند چه نوع محتوای قابل اشتراک‌گذاری تولید کند.

لینک سازی داخلی

در این روش لینک سایت شما در بالا یا پایین صفحه نتایج جستجوی گوگل نمایش داده خواهد شد. همانگونه که در تصویر زیر مشخص است لینک‌های گوگل ادز با کلمه (Ad) در صفحات نتایج جستجوی گوگل نمایش داده می‌شوند. نمایش لینک‌های تبلیغاتی در گوگل ادز با بالا رفتن تعداد کلیک‌ها و اتمام اعتبار حساب گوگل ادز متوقف خواهد شد. با افزایش تعداد افرادی که قصد نمایش لینک سایتشان برای یک کلمه یکسان را دارند قیمت هر کلیک افزایش (PPC) خواهد یافت که نتیجه آن افزایش قیمت مبلغ پرداختی شما به گوگل خواهد بود. در واقع هزینه به ازای هر کلیک در گوگل ادز، بصورت مزایده‌ای مشخص می‌شود.

مراحل سئو

علاوه بر این، ارائه محتوای ترند و تازه سازی مداوم آن می تواند ورودی بسیار بالایی را به سایت شما روانه و از طرفی اعتماد گوگل را هم جلب کند. یکی از اصلی ترین آپدیت های گوگل که در سال 2011 عرضه شد، جهت کاهش رتبه صفحاتی با محتوای تکراری، کم ارزش و کپی بوده است. 2007- گوگل جستجوی جهانی را ایجاد کرد و لیستی از اخبار، تصاویر، ویدئو و … را به وبسایت خود اضافه کرد. 2004- مایکروسافت که قصد نداشت از بازار پر رقابت و البته پر پول موتور های جستجو عقب بماند، موتور جستجو MSN را راه اندازی کرد.