طراحی آسانسور 3 نکته اساسی و مهم در مراحل طراحی آسانسور 73048-021 | elitarchgroup

طراحی آسانسور 3 نکته اساسی و مهم در مراحل طراحی آسانسور 73048-021 | elitarchgroup

لذا در تمامی مراحل حضور مهندس و کارشناس لازم است تا از بروز مشکلات و اتفاقات احتمالی جلوگیری شود. (در کف چاه ها سکوهایی وجود دارند که از ضربه جلوگیری می کنند.) در ادامه بیشتر در مورد این سکوها و همچنین نیروی وارد بر آن را در ابعاد آسانسور ۶ نفره توضیح می دهیم. خریداران باید با توجه به شرایط و نیاز ساختمان ، مناسب ترین مدل را خریداری کنند.

ابعاد ضروری در طراحی موتورخانه آسانسور

در جدول بالا ابعاد استاندارد آسانسور ها بصورت کامل قرار داده‌ایم و شما با مشاهده این جدول بصورت کامل می‌توانید آسانسور را در نقشه‌ها طراحی و ترسیم نمایید. می‌دانیم برای مهار جانبی اسکلت آسانسور، آن را به‌وسیله ورق‌هایی به سازه متصل می‌کنند. عمده مهندسین به دلیل وجود اتصال بین سازه و شاسی آسانسور، اثر بار آسانسور را برسازه اعمال می­کنند. در ادامه به دلیل سرعت و دقت بیشتر، روند تحلیل و طراحی شاسی آسانسور با نرم افزار ETABS شرح داده خواهد شد. مطابق بند فوق برای ساختمان های مسکونی(اهمیت متوسط) با تعداد طبقات هشت و بیشتر نیاز به طراحی اجزای غیر سازه ای می باشد. در بالای شاسی آسانسور یک دال بتنی اجرا می شود تا موتور آسانسور روی آن قرار گیرد.

  • حق فروش انحصاری این فیلم آموزشی در فضای مجازی در اختیار شرکت مهندس یار می باشد و هر گونه فروش در سایر فروشگاه های اینترنتی غیر قانونی نماسازی می باشد.
  • وقتی ابعاد یک آسانسور را در نظر گرفتید یکی دیگر از ویژگی های مهم ظرفیت بار آن آسانسور است.
  • گرچه آسانسور یک سیستم کاربردی است؛ اما باعث توسعه و تکمیل سبک معماری ساختمان می شود.
  • در واقع فضاهای زیادی در ساختمان وجود دارد که در نگاه اول شاید متوجه نشوید که می‌شود از آن برای نصب آسانسور استفاده کرد!
  • همان‌طور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، در آسانسورهای کابلی، کابین توسط یک سری کابل فولادی به یک وزنه تعادل متصل است.
  • این طرز فکر به این خاطر است که طراحی آسانسور نیازمند توجه به سطح بالایی از جزئیات است.
سبک و اندازه خانه شما، بر آسانسور مناسب برای شما تأثیر می‌گذارد. بهترین نوع برای خانه شما به موقعیت مکانی، فضای بالای سر موجود و فضای موجود در خانه شما بستگی دارد. دراین پروژه تا آنجایی که امکان داشته است ازجداول ابعاد واندازه های استاندارد آسانسورEN-81 ومبحث 15 استفاده شده است وسعی میشود مناسبترین اندازه ها وابعاد استفاده گردد. آسانسورها باچندین مشخصه گروه بندی میشوندمهمترین مشخصه طریقه رانش آسانسوراست که باعث طراحی وساخت متفاوت قطعات آن میشود. مهندس یار یک شرکت دانش بنیان و جزء اولین تولیدکنندگان آموزش های تخصصی مهندسی در کشور از سال 1390 می باشد. تمامی مولفان مهندس یار دارای سابقه کار صنعتی مرتبط با موضوع تدریس شده هستند.

استفاده از بهترین قطعات جانبی در زمان طراحی و ساخت آسانسورها

بنابراین طراحی آسانسور می تواند موضوع حساسی باشد که باید در مورد آن دقت بالایی را به عمل آورد. آن میزان درصد از جمعیت ساختمان که میتوانند در ۵ دقیقه توسط آسانسور جا به جا شوند. در ساختمان های مسکونی کافیست ۵ درصد از جمعیت ساختمان بتوانند در پنج دقیقه جا به جا شوند تا جا به جایی بین طبقات به صورت مطلوب انجام شود. در قسمت آخر و بعد از بتن ریزی باید چهارگوشه ی پلیت هایی برای نصب شاسی آسانسور تعبیه شود. اگر نیاز به بررسی و تعمیر آسانسور خود دارید همین الان شماره تون ثبت کنید.