هفت مورد از بهترین اتاق‌های فرار در جهان پازل روم | allescape

دکونیوز مجله ای خبری می باشد که طراحی دکوراسیون داخلی، طراحی دکوراسیون محیط کار، طراحی و چیدمان منزل و زیباسازی و طراحی فضای سبز و هر آنچه که به زیبایی محیط اطراف انسان امروز مربوط می شود را در برمیگیرد. لازم به ذکر است که رنگ ها علاوه بر بر انگیختن احساسات افراد، می توانند برای بزرگ یا کوچک تر جلوه دادن فضای داخلی اتاق نیز مورد توجه قرار گیرند. به عنوان مثال، اگر فضای داخلی اسکیپ روم بسیار کوچک می باشد و با محدودیت فضا مواجه هستید، بهتر است رنگ های روشن را برای دیوارها با خطوط عمودی استفاده کنید.

  • البته باید این واقعیت را پذیرفت که تمرکزکردن و توانایی حل معما در شرایطی که ترس و اضطراب همه‌ی وجود شما را فراگرفته، بسیار سخت است.
  • این چراغ‌های متقارنی که در دو طرف تختخواب، در این اتاق تاریک قرار گرفته‌اند، ملایم‌ترین و زیباترین روشنایی را در اتاق خواب ایجاد خواهد کرد.
  • چندین دسته مختلف اتاق فرار زامبی وجود دارد که با معماهای متنوعی را ارائه شده‌اند.
  • با این حال، این حمام ها در داخل بازی ها قرار نخواهند گرفت.
چیزی که باعث اضطراب و ترس از حبس شدن می شود، تمرکز بر این واقعیت است که شما راهی برای خروج ندارید. اما، در یک اتاق فرار، برای فرار از اتاق روی حل معماها تمرکز می کنید به طوری که در واقع دیگر به قفل شدن فکر نمی کنید. سبکی که برای اولین بار با شبح بازارچه به دنیای اتاق فرار راه پیدا کرد. اما نوع تعامل در این بازی کاملا با شبح بازارچه متفاوت است. روایت سناریویی عمیق و غیرقابل پیشبینی همراه با اکت­های تعاملی دست به دست هم داده تا بازیکن در فضای داستان بازی غرق شده و تجربه­ ای عمیق و به یاد ماندنی برای او رقم بخورد.

اگر محیط بازی به خوبی طراحی نشده باشد، دقیقا حس این را خواهید داشت که انگار وسط یک بازی گیر افتاده‌اید. اما یک طراحی حرفه‌ای، به شما این حس را منتقل می‌کند که انگار در دنیای واقعی دچار این مشکلات شده‌اید. این فضا ممکن است یک خانه بزرگ باشد یا یک اتاق بسیار کوچک، این به سناریو بستگی دارد. هر چقدر اتاق فرار شما معروف‌تر و حرفه‌ای‌تر باشد، در همان ابتدا با دیدن طراحی دچار دلهره خواهید شد. البته تقریبا سناریو‌های آدم‌ربایی و گروگان گیری، دزدان دریایی، شکار گنج، زامبی‌ها، خانه‌های خالی از سکنه، زندان‌ها، و آزمایشگاه‌های علمی بسیار محبوب و متعارف هستند. تنها کافیست به سرنخ‌ها توجه کرده و معما‌های درون اتاق فرار را حل نمایید.

در عین حال حضور گیم مستر، نقش مهمی درکنترل ترس در اتاق فرارداره. اتاق فرار کابوس از جمله بهترین انواع اتاق فرار در ایران است. سبک اصلی این اتاق فرار، همان طور که انتظار دارید، ترسناک و سسورئال است. این یعنی باید خودتان را برای مواجه با انواع اتفاقات فانتزی و ترسناک آماده کنید. به همین خاطر معمولاً کسانی که از قبل تجربه بازی در اتاق فرار را داشته‌اند در این سناریو شرکت می‌کنند.

اصول مهم در طراحی اتاق فرار

بهتر است در اتاق فرارهای ترسناک، کنار هم حرکت کنید تا کمتر فرآیند طراحی و ساخت اتاق فرار غافلگیر شوید. بر اساس تحقیقات، افرادی که در اسکیپ روم حضور می‌یابند با نگاهی متفاوت به جهان پیرامون خود نگاه کرده و راه حل‌های خلاقانه‌تری ارائه می‌دهند. نویسندگی، دکور، نورپردازی و حتی موسیقی در این اتاق‌ها با در نظر گرفتن بهترین المان‌های ممکن طراحی شده است.

اتاق فرار یا اسکیپ روم چیست؟

هفت مورد از بهترین اتاق‌های فرار در جهان پازل روم | allescape