سئو چیست؟ seo چیست؟ بهینه سازی سایت برای موتور جستجو

از نظر سئو، کیوردز کلمات و عباراتی هستند که جستجوگران در موتورهای جستجو وارد می‌کنند که به آنها “پرس و جوهای جستجو” نیز می‌گویند. موتورهای جستجو مانند گوگل و بینگ از ربات‌ها برای خزیدن در صفحات وب، رفتن از سایتی به سایت دیگر، جمع آوری اطلاعات مربوط به آن صفحات و قرار دادن آنها در فهرست استفاده می‌کنند. سئو بخش اساسی بازاریابی دیجیتال است زیرا هر ساله افراد زیادی با هدف تجاری برای یافتن اطلاعات در مورد محصولات و خدمات، تریلیون‌ها جستجو انجام می‌دهند. موتورهای جستجو اغلب منبع اصلی ترافیک دیجیتال برای برندها و مکمل سایر کانال‌های بازاریابی است.

  • بنابراین یک عکس از کفش خود گرفته و در جستجوی گوگل پرسش خود را مبنی بر مناسب بودن این کفش برای کوهنوردی وارد می کنید.
  • می‌توانید یکی از بخش‌های پیش‌فرض (مانند ترافیک ارگانیک، ترافیک موبایل) را انتخاب کنید یا یک بخش جدید ایجاد و ذخیره کنید تا بدین شکل گردش کار خود را سرعت ببخشید.
  • بلکه هدف اصلی ما، آشنایی دوستان متممی با کلیات SEO و برخی از پایه‌ای‌ترین تکنیک های سئو است.
  • عبارت‌ها و کلماتی که کاربران برای جستجوی یک وب سایت و محتوای دلخواه خود در سرچ از آنها استفاده می‌کنند را Keyword یا همان کلمه کلیدی می‌نامند.
سئو خارجی یا سئو آف پیج به معنای تمام تاکتیک‌های بهینه‌سازی است که در بیرون از محیط وب‌سایت برای افزایش اعتبار و درنهایت افزایش ترافیک ورودی آن انجام می‌شوند. این تاکتیک‌های خارجی به موتورهای جستجو و همینطور جستجوگران کمک می‌کنند تا میزان اعتبار، ارتباط و موثقیت وب‌سایت شما را بسنجند. (XML Sitemap) یا نقشه سایت XML یک فایل با فرمت XML است که شامل آدرس تمام صفحاتی از سایت است که فهرست شدن آن‌ها توسط موتورهای جستجو برای شما مهم است. سایت مپ توسط موتور جستجو استفاده می‌شود و با انتشار محتوی جدید بایستی بروز شود.برای تولید نقشه سایت در وردپرس می‌توانید از افزونه‌های سئو وردپرس استفاده کنید. افزونه های سئو رنک مث و یوست به شما در ساخت نقشه سایت به فرمت XML کمک خواهند کرد.

الگوریتم مرغ مگس‌خوار (Hummingbird) گوگل (

یاهو از اولین پیشگامان شکل گیری سئو سایت است که در سال‌های ابتدایی دهه نود میلادی و در حدود 1994 صفحات سایت‌های مختلف را ایندکس کرد. این روش سئو برعکس روش قبلی خیلی زودتر نتیجه می‌دهد؛ اما تاثیر آن همیشگی نیست و گوگل هم بیکار ننشسته که فریبش بدهید! گوگل مدام در حال آپدیت و ارائه الگوریتم‌های جدید است و دیر یا زود می‌تواند دست شما را بخواند. درست است که گوگل یک موتور جستجو است و واژۀ موتور هیچ ویژگی انسانی را به یاد آدم نمی‌آورد.

سئو چیست؟ seo چیست؟ بهینه سازی سایت برای موتور جستجو

زیرا با ورود ویروس کرونا، مسیر رشد دنیای دیجیتال چندین برابر شد و اکثر کسب و کارها به این نکته پی برده اند که باید دیگر آنلاین شوند. سئو سایت خود را به تیمی حرفه ای بسپارید و به آسانی قرار گرفتن در صفحه اول گوگل را تجربه کنید و در کمترین زمان، فروش خود را به کمک گوگل چند برابر کنید. کسانی که می‌گویند سئو یک استراتژی «تنظیم کن و فراموش کن» است اشتباه می‌کنند.

چگونه محتوای عمیق بنویسیم؟

دقت کنید که انتخاب نهایی شما هرکدام هم که باشد، باید یک قرارداد سئو کاملاً قانونی و محکم با کارفرما بنویسید. حب، قبل از اینکه به انتهای مقاله برسیم، بهتر است چند سؤال متداول در مورد سئو را هم جواب بدهم. البته اگر سؤال شما در بین این سؤالات نبود، آن را در بخش نظرات مطرح کنید. این الگوریتم هسته مرکزی و همینطور بازوهای آن، دائما در حال به روز رسانی هستند و با هر بروزرسانی، گامی به سمت هوشمندتر شدن برمیدارند. در آینده تمامی الگوریتم های گوگل و آپدیت های آن را در مقالاتی به شما معرفی میکنیم.

تفاوت سئو با تبلیغات گوگل(Google Ads (AdWords چیست؟