سقف کناف مراحل نصب سقف کناف اجرای سقف کناف رویاهوس

کناف سقف یکی از نام آشناترین سقف هایی به شمار می رود که شما چندین بار نام آن را شنیده اید. در واقع این مدل در بین سقف های کاذب قرار می گیرد و می توان از آن به دو شکل متحرک و همچنین ثابت بهره برد. طریقه ساخت آن نیز به صورت اتصال هایی است که به سقف انجام می پذیرد. اکثر سقف هه و دیوار های کاذب کناف قابلیت اجرای انواع عایق ها را در سقف کناف پشت خود دارند.

سقف کناف مراحل نصب سقف کناف اجرای سقف کناف رویاهوس در واقع کناف به گچ­برگ هایی گفته می شود که توسط شرکت کناف تولید می شوند. پنل های پیش ساخته کناف در انواع ساده، ضد رطوبت، ضد حرارت و ضد رطوبت و حرارت در بازار عرضه شده و در اجرای سقف کاذب مورد استفاده قرار می گیرند. سقف کناف در واقع صفحاتی با سایز مشخص است که از یک هسته گچی تشکیل شده و سطح و لبه های آن با کاغذ مخصوص پوشانده شده است. برای کناف سقف از تایل سقفی با ابعاد ۶۰ در ۶۰ سانتی متر استفاده می شود.

معمولاً از آکوآپنل و یا سایدینگ فایبر سمنت در نما و در شرایط جوی باران و برف استفاده میشود. پانل MR کناف در برابر رطوبت مقاوم است و همچنین قیمت آن برای استفاده در منازل کاملاً به صرفه است. این نوع پانل کناف صرفاً جهت اجرا در طرح کناف شامل منحنی های با قوس تند استفاده می شود. و با توجه به ضوابط آیین نامه ای به هیچ وجه نباید در اجرای دیوار کناف یا کناف سقف استفاده شود. یکی از مهمترین قسمت های اجرای طرح کناف استفاده اصولی از چسب درزگیر و بتونه کناف استاندارد میباشد. همچنین در صورتی که بعنوان مثال در استخر سرپوشیده از کناف بخواهیم استفاده کنیم پانل های استفاده شده علاوه بر اینکه باید در مقابل رطوبت مقاوم باشند باید در مقابل قارچ و کپک زدن هم مقاوم باشند.

همچنین کناف‌هایی که ۹٫۵ میلی‌متر ضخامت دارند برای اجرای قوس‌های معمولی مناسب هستند و معمولا نمی‌توانند در سقف یا دیوار مورد استفاده قرار بگیرند. در این نوع از سقف‌های کناف، از سقف‌های ساده و بدون درز برای تزئین سقف فضا استفاده می‌شود. سقف‌های کناف ساده در انواع اشکال هندسی موجود هستند و شما می‌توانید بلافاصله بعد از نصب این سقف‌ها آن‌ها را به سلیقه خود رنگ‌آمیزی کنید. بهتر است که دیوار کناف به صورت خودایستا و با رانر و استاد اجرا شود. در این حالت میتوانید با استفاده از پشم سنگ نسبت به عایق کردن دیوار کناف اقدام کنید.

حتماً هنگام نوسازی فضای داخلی خانه خود به بازسازی دیوارها، درها، چراغ ها و کف خانه خود فکر کرده اید. یکی از نکات مهمی که ممکن است در هنگام اجرا سقف کناف از آن غافل شوید، می‌تواند اضافه کردن رنگ خاصی به سقف شما باشد. ممکن است بعد از انتخاب و اتمام کار پروژه کناف، شما دچار تردید شوید و یا به هر دلیلی تصمیم به تغییر طرح خود داشته باشید. و یا پس از گذشت زمان علاقمند به تغییر کلی کناف های قبلی خود شوید. سوالی که پیش می آید این است که ایا امکان تغییر وجود دارد؟ بله میتوان آن سازه را تخریب کرده و تیم اجرای کناف دکور جدید را پیاده سازی کند. 30 طرح زیبا برای کناف سقف در طراحی و دکوراسیون داخلی را مشاهده می کنید.

ساختار سقف کناف

در پروژه های بزرگ که دستگاه نظارت دارند و ناظر کناف در کارگاه مستقر است و همچنین پرداخت ها به شیوه صورت وضعیتی است ممکن است این شیوه از کناف کاری به سود کارفرما باشد. دکور کناف اصطلاحاً به سازه ای دکوری و غیر باربر که فقط جنبه زیبایی دارد و با استفاده از صفحات کناف و سازه کناف ساخته میشود میگویند. دکور کناف معمولاً محلی برای قرارگیری مجسمه های سبک و یا بعنوان دکور پشت تلویزیون مورد استفاده قرار میگیرد.

  • پنل سقف کاذب را می توان با گچ، چوب، فلز، پی وی سی، شیشه، کامپوزیت و یا ترکیبی از این مصالح اجرا نمود.
  • که با توجه به نوع سلیقه ، محیط اجرا ، و نحوه اجرا متفاوت می باشد.
  • بنابر این هر پروژهاجرای کناف قیمت متفاوتی دارد.‎اولین و مهم‌ترین عنصری که درقیمت‌ سقف کاذبدخیل است متراژ ساختمان است.
  • یکی از مزایای تکنولوژی کناف امکان ایجاد هر نوع طرح و مدل سقفی است.
  • نور سفید سالن را بزرگ‌تر نشان می‌دهد اما فضایی سرد، کسل‌کننده و یکنواخت ایجاد می‌کند.
مهارت استادکار و اجرت اجرا عامل دیگر موثر بر قیمت کناف کاری سقف می باشد. بدیهی است که با افزایش مهارت استادکار، اجرت اجرا و در نتیجه قیمت کناف کاری نیز افزایش می یابد. علاوه بر این، متراژ کار و طرح سقف نیز بر روی هزینه کناف کاری موثر خواهند بود. قیمت هر متر کناف کاری سقف با استفاده از تایل گچی ساده از حدود ۹۵۰۰۰ تومان و قیمت هر متر کناف کاری سقف با استفاده از تایل گچی روکش pvc از حدود ۱۲۰۰۰۰ تومان آغاز می گردد. هزینه کناف کاری ذکر شده برای سقف با ارتفاع سه متر بوده و با افزایش ارتفاع هزینه کناف کاری سقف بیشتر می شود.

قیمت کناف سقف :

باید به این نکته توجه کنید که ورقه مش به خوبی سقف را پوشش داده باشد. پس از سمباده کاری از یک لایه بتونه دیگر بر روی محل آسیب دیده استفاده کنید. سپس مانند روش قبلی ادامه کار را انجام دهید و در آخر به سمباده کاری بپردازید؛ این کار به یکنواخت شدن سقف کمک بسزایی می‌کند. پس از اتمام تمامی مراحل دیگر خبری از ترک نیست و به طور کامل ترک سقف کاذب کناف رفع شده است. در حال حاضر کناف به عنوان یکی از برندهای پیشرفته در زمینه ساخت و سازهای خشک در دنیا شناخته شده است که با استقبال بالایی روبرو شده است.

دسته دوم طرح های غیر یکپارچه و دکوراتیو است که به سه دسته طرح کناف سقف ساده، کلاسیک و مدرن تقسیم بندی می شود. دسته سوم کناف هایی است که محل اتصال سقف به دیوار را پوشش می دهد و تنها در محل اتصال لبه دیوار به سقف کاربرد دارد. سقف کناف جزء شیوه های نسبتا جدید در طراحی و دکوراسیون ایرانی می باشد که روزانه به تعداد علاقه مندان آن افزوده می شود. شاید برایتان جالب باشد که این موضوع را بدانید استفاده از سقف کناف بین ایرانیان بیشتر از دیگر مناطق جهان می باشد. یکی از پر کاربرد ترین قسمت های هر منزل که امروزه در طراحی و دکوراسیون توجه ویژه ای به آن می شود. از سقف کناف در آشپزخانه می باشد که به نوعی در نقطه دید مهمانان قرار دارد و به نوعی می توان گفت که دیگر اعضاء خانواده بیشترین زمان خود را در آشپزخانه سپری می کنند.