اتحادیه آسانسور و پله برقی و خدمات وابسته

وزن پله‌‌‌‌‌های پنهان با وزن پله‌‌‌‌‌های آشکار موازنه و برابری می‌کند، بنابراین موتور پله برقی بایستی تنها وزن افراد روی پله برقی را (که در حال بالا یا پایین رفتن هستند) تحمل کند. با توجه به حوزه طراحی و سازه آسانسور، از سیستم ساختمانی ساختمان مربوط به آسانسور تا سطح کارکرد آسانسور. زمانی که برای اولین‌بار آسانسورهای مدرن ساخته شدند بسیاری از افراد نمی‌توانستند به آن اعتماد کافی کنند و احساس امنیت نداشتند به همین دلیل طراحان آسانسور اندیشیدند و پخش موسیقی را درون آسانسور امکان‌پذیر کردند که بعدها سبب ایجاد آرامش برای بسیاری از افراد گردید. ازآنجاکه هر چیزی می‌تواند مزایای خاص خود را داشته باشد، بلعکس نیز می‌تواند درباره آن صدق کند و در صورت عدم رعایت نکات ایمنی و استفاده نادرست معایبی را نیز به همراه داشته باشد.

نیز با وجود تمامی مزایا و معایبی که داشتند، برای افراد بسیار هدفمند و باارزش بودند. از استفاده از پله و آسانسورها قبل متولد شدن پله‌برقی محدودیت‌های حرکتی برای افراد به وجود می‌آورد. با مشکل روبه رو می شود و ترخیص قطعات آسانسور در گمرک نیز به تاخیر می افتد. پله برقی ها چگونه کار می کنند؟ از نقطه نظر مکانیکی، پله برقی یک سیستم حمل و نقل عمودی ساده و در عین حال جذاب است….

پس از حمل پله به محل نصب، تجهیزات مربوط به محفظه های بالا و پائین در جای خود قرار گرفته و نصب می شوند. روشهای مختلفی جهت حمل و قرار دادن خرپای پله برقی بر روی محل نصب در طبقات وجود دارد. پله‌های برقی شانه‌های ثابتی دارند که قطعه ثابتی در دو انتهای پله است که دارای دندانه‌های مناسب با شیارهای روی پله یا تسمه بوده که از ورود اشیا خارجی به داخل شیار پله جلوگیری می‌کند. توجه داشته باشید که پله‌های برقی باید در محلی قرار گیرد که بیشترین تردد مسافرین ازآنجا انجام می شود.

پله‌‌‌‌های برقی از نظر کاربردی به 3دسته semi out door -indoor- out door تقسیم میگردد که به ترتیب در محیط آزاد(بیرون از ساختمان)، محیط بسته(داخل ساختمان) و نیمه بسته(پل‌‌‌‌های عابر پیاده) استفاده می‌گردند. پله‌‌‌‌های مکان‌‌‌‌های عمومی به صورت heavy duty طراحی می‌گردد که همان پله‌‌‌‌های معمولی تقویت شده میباشند که برای کار در شرایط دشوار طراحی می‌گردند. پله‌‌‌‌های برقی معمولا در دو زاویه 30و 35 درجه طراحی میگردند البته در مکان‌‌‌‌های مسطح 0 تا 12 درجه هم تولید میگردد که به آنها راهروی متحرک یا auto walk می‌گویند. با وجود اشغال فضایی تقریبا همسان با پلکان معمولی، یک پله برقی می‌تواند شمار زیادی از افراد را جابجا کند. در صورت رعایت قانون باز گذاشتن سمت چپ برای راه‌روندگان در پله برقی، این پله‌ها می‌توانند جابجایی بسیار سریع افراد را میسر کنند.

ویدیو : پله برقی در سنندج

دستورالعمل قانون فدرال شامل راهنمائی هایی در مورد کنترل کیفیت پله برقی و بیانگر حداقل استانداردهای سرویس آن است. همانگونه که در دستورالعمل ذکر گردیده ” آسانسورها و پله برقی ها باید بصورت ادواری و در دوره های زمانی که بیش از یکسال نباشد مورد بازرسی قرار گیرند “. فرم بازرسی و سرویس ادواری باید در نزدیک پله برقی نصب شده یا در مقر ساختمان در دسترس باشد. همچنین بیشینه ظرفیت تحمل بار پله برقی باید در محل پله نصب و رعایت گردد. سایر استانداردهای ایمنی در هندبوک انجمن مهندسین مکانیک امریکا قابل دسترسی است.

شیوه ترخیص پله برقی و قطعات آسانسور در گمرک

اتحادیه آسانسور و پله برقی و خدمات وابسته و پله برقی سایر کالا ها با تکیه بر دانش و تجربه زیاد توانسته است از میزان هزینه های اضافی شما برای ترخیص کالا مورد شرکت آتیس نظز حود بکاهد. متداول ترین قطعات تعمیر آسانسور آیا می‌دانستید سالانه حدود آسیب ناشی از آسانسور رخ می‌دهد؟ با تعمیر قطعات شکسته آسانسور می ‎ توان از بسیاری از آسیب های احتمالی جلوگیری نمود. هرچه از آسانسور شما بیشتر استفاده شود، احتمال شکستن قطعات بیشتر می ‎ شود. افرادی هستند که در تمام طول روز وارد و خارج آسانسور می ‎ شوند، و مهم است که آسانسور ایمن باشد و تعمیر آسانسور به سرعت انجام شود. اگر در مورد قطعات تعمیر آسانسور سئوالی دارید، به وبلاگ درستی آمده‌اید.

  • آنچه در این مقاله آمده است؛ نگاهی گذرا به اصول اولیه‌ای است که طراحان باید در بدو امر طراحی و انتخاب پله‌برقی بدان توجه نمایند.
  • فرد نیز باید با ارائه این مجوز ها، قانونی بودن تجارت خود را به اثبات برساند و بتواند از این طریق تجارت قانونی داشته باشد.
  • این شرکت دارای پروانه بهره برداری از وزارت صنایع و معادن می باشد که با ظرفیت سالیانه ۴۹ هزار محصول بخش عظیمی از نیاز داخلی صنعت آسانسور کشور را پاسخ می دهد.
  • خرپا شامل دو چرخ محرک است که یکسری پله تاشو را بصورت یک حلقه پیوسته به حرکت در می آورند.
  • نصب این تابلو همچنان ادامه دارد با اینکه بدلیل تاثیرات مخرب بر ولتاژ و مصرف بالا در برخی شهر‌‌‌‌های بزرگ در ایران ممنوع شده‌است.
  • این تیم ها نیز عینا عملیات بازرسی دوره ای و رفع خرابی های احتمالی را انجام داده و سوابق را به شرکت منعکس می نمایند.