دریچه هوا چیست؟

دریچه بازدید برای دسترسی به بخش های مانند شیر ها و کلید های سیستم تهویه در ساختمان ها است. دریچه هوای آلومینیومی نوعی دریچه فلزی هوا به شمار می رود و قسمت داخلی آن می تواند به صورت مشبک باشد این دریچه ها قابل تنظیم هستند. با توجه به اینکه جنس های مختلفی از این قطعه تولید می گردد برای محیط های مختلف با توجه به شرایط آب و هوایی و وضعیت موجود در محیط می توان از جنس هایی مانند آلومینیوم، پلاستیک و چوب استفاده نمود. در واقع زمانی که از یک سیستم هواساز صحبت می شود بخش های مختلفی مد نظر است ولی قسمت نهایی آن یعنی دریچه هوا تازه یکی از مهمترین قسمت ها به شمار می رود. شکل پره های روی دریچه و تعداد خطوط آن میزان ورود و خروج را تنظیم می کند و می توان به صورت دستی و یا برقی ورود و خروج هوا را کم یا زیاد کرد.

  • ابعاد دریچه هوا باید با توجه به انتهای انشعاب کانال ها در نظر گرفته شود.
  • همچنین بهتر است بدانید که نام دیگری که برای دریچه تهویه در این صنعت نام گذاری کرده‌ اند، دیفیوز است.
  • برای بسیاری از مردم، این مدل نسبت به دریچه‌های جهت دار مربعی شکل ظاهری بهتری دارند.
  • یکی از انواع دریچه ها که از جنس چوب است و استفاده از آن در مکان های مختلف امکان پذیر است.

توجه کنید که این نوع از دریچه‌ های تهویه دارای قیمت پایین‌تری هستند و قابلیت استفاده برای برخی کولر‌های گازی که تنها برای هوای خنک مناسب هستند را دارند. دریچه فلزی که از پراستفاده ترین و پرکاربرد ترین مواد و متریال مورد نیاز ساختمانی می باشد که برای کنترل جریان هوا و تهویه در محیط های سربسته صورت می پذیرد. با توجه به کاربردهای دریچه فلزی، بخشی به نام دمپر بسیار در این دریچه ها موثر است، وظیفه کنترل جریان هوا را در اختیار دارد. برای دریافت اطلاعات وسیعی از دریچه فلزی می توانید به مقاله دریچه فلزی چیست مراجعه کنید.

ابعاد فریم دریچه هوا طرح قدیم آلونینیومی باید نیم سانت از دهانه انشعاب کوچکتر ساخته شود تا هنگام نصب به راحتی درون حفره فرو رود. در تمام ابعاد کناری دریچه هوا ی تازه ورقی به اندازه ی نیم سانت یک خم نود درجه ایجاد میشود تا لبه های کناری این دریچه هوای تازه دچار تاب خوردگی و دفرمه نشود .پس از ساخت دریچه هوا ی تازه نوبت رنگ آمیزی این محصول می شود . نحوه ی کارکرد دمپر دستی تعبیه شده بر روی ساختار بیرونی دریچه هوا به اینگونه است که تیغه های افقی جلویی را به حرکت در آورده و میزان فشار هوای عبوری از دریچه هوا تنظیم خواهد شد .

دریچه تامین هوا گرد یکی از انواع دریچه تهویه هوا ساختمان است که در مکان هایی مانن سرویس های بهداشتی مورد استفاده قرار می گیرد. دریچه ها دارای کارایی مختلفی می باشند و به همین دلیل با شکل‌‌‌‌‌ها و طراحی گوناگونی تولید می گردند. دریچه تامین هوای پلاستیکی یکی از انواع دریچه های هوا است که به عنوان دریچه هواکش نما و دریچه خروجی هوا در هود کاربرد دارد. بدون تردید پرکاربردترین و پرطرفدارترین نوع دریچه هوا را میتوان دریچه هوا آلومینیومی دانست. مزایای زیاد این متریال از قبیل وزن سبک، تنوع در رنگ آمیزی و مدلها و ابعاد، مقاومت بالا در برابر عوامل محیطی از قبلی حرارت و نور و رطوبت از جمله عوامل محبوبیت این محصول است.

انواع دریچه تنظیم هوا و دمپر های هوا و لوور دمپر- کانال هوا

دریچه‌های با انحراف دوگانه بیشتر در سالن‌های مدارس، سالن‌های تئاتر و سالن‌هایی که سقف‌های بلند دارند و نیاز به زیبایی دکوراسیون ندارند، استفاده می‌شوند. فروش دریچه هوا و طراحی بهینه سیستم های توزیع هوا در کاربری های اداری ، تجاری ، مسکونی و صنعتی در شرکت ره سام و توسط کارشناسان این مجموعه صورت می پذیرد. طراح پس از صرف زمان بسیار و محاسبه بار های حرارتی و برودتی هر فضا و در نظرگیری ملاحظات فراوان در نهایت سیستم مورد نظر خود جهت تهویه هر فضا را انتخاب و طراحی می نماید. در مرحله آخر ، نتیجه و ثمره تمام این مشقات در دریچه توزیع هوا نمایان گر خواهد شد. دریچه های دیواری مانند دریچه های چهار گوش دارای یک شبکه دمپر در لایه ی پشتی می باشد.

دریچه هوا ی پلاستیکی

دریچه هوا چیست؟

بنابراین ، انتخاب صحیح و اصولی دریچه تنظیم هوا ، یکی از مهم ترین پارامترهای سیستم انتقال هوا و به دنبال آن سیستم تهویه مطبوع می باشد که نباید از آن غفلت شود. از انواع دریچه های گرد می توان به دریچه های خورشیدی اشاره کرداین دریچه ها دارای تهویه نظری اشکال مربعی هستند. داخل این صفحه ی مربع شکل با انواع اشکال مدورهندسی دکوراتیو تولید میشود. این نوع دریچه ها به دو صورت دریچه گرد خورشیدی و دریچه تایل (آرم استرانگ خورشیدی) است که به صورت فریم دار و بدون فریم تولید میشوند. دریچه هوا آلومینیومی از کاربرد های وسیع این دریچه در تهویه مطبوع می باشد. دریچه مکش یا تخلیه برای خروج هوای محیط است و به دو صورت سقفی و دیواری وجود دارد.

دریچه تامین هوا باید در زیبایی و نمای ساختمان تاثیر مثبت داشته باشد. در این بخش از مقالات مهام مارکت به بررسی انواع دریچه هوا می پردازیم. به منظور دریافت مشاوره، آگاهی از لیست قیمت و سفارش دریچه هوا و تهویه با مشاورین و کارشناسان شرکت میراکالا تماس حاصل فرمایید تا کارشناسان شرکت در این خصوص به شما مشاوره رایگان قبل از خرید محصول را بدهند. برخی دیگر از دریچه ها دارای جنس چوبی از ام دی اف است و هم در انتقال جریان هوا و برای مکش استفاده شده و هم برای تناسب با نمای داخلی ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد. دریچه هایی که دارای جنس پلاستیکی هستند در سیستم های هواساز و کولر ها مورد استفاده قرار می گیرند. ساختار داخلی دریچه به شکل کروی می باشد و در محدوده 180 درجه چرخش دارد و هوا را جابجا می کند.

تعریف دریچه های توزیع هوا :