دریچه فن کویل چیست؟ موسسه فنی مهندسی مشایخی

جنس بسیاری از دریچه های فن کویل لولایی از آلومینیوم بوده که می توانید از طول عمر مفید بسیار بالایی برخوردار بوده و عملکرد خوبی را نیز برای شما به ارمغان آورد. شما می توانید خرید این تجهیزات را در اولویت های خود قرار دهید و یکی از با کیفیت ترین انواع دریچه های فن کویل را استفاده نمایید. دریچه فن کویل لولایی از دیگر بهترین و بی نظیرترین انواع دریچه های زیر فن کویل می باشد که از زاویه های بسیار متعددی برخوردار هستند که بهترین مدل آن را دریچه های 30 درجه ای شکل داده است و این محصولات می تواند به بهترین شکل ممکن اقدام به مکش هوا داشته باشند. همچنین در نظر داشته باشید که پره های دریچه های فن کویل مذکور به شکل لولایی و وزنه ای باز و بسته می شود که این امر یکی از ویژگی های مشترک میان انواع دریچه های موجود در بازار می باشد. دریچه های فن کویل مذکور از پیچ های مخفی برخوردار بوده و برای ساخت آنها از ورق های آلومینیومی استفاده می دریچه فن کویل شود. دریچه های مذکور به شکل وزنه ای و لولایی باز و بسته می شود و شما می توانید با خیال راحت مدرن ترین و بهترین ابعاد مربوط به این محصولات را تهیه کرده و آن را در ساختمان مسکونی یا اداری خود مورد استفاده قرار دهید.

مزیت های استفاده از دریچه زیر فن کویل

واضح است که در صورت بزرگ بودن سایز درب این مقدار ۱۸ سانتی متر و در صورت کوچک بودن مقیاس درب دریچه بازدید فن کویل این مقیاس به ۹ سانتی‌متر کاهش خواهد یافت. به این کار یعنی ایجاد شیار های ۹ یا ۱۸ سانتی روی درب دریچه بازدید فن کویل عملیات پانچ کاری گفته می گردد. به همین دلیل نام دیگر این دریچه بازدید فن کویل، دریچه بازدید فن کویل پانچی میباشد. به وسیله دستگاه سی ان سی می توان طرح و نقش های مختلف روی درب دریچه بازدید فن کویل طراحی کرد.

۱)روش ساخت دریچه زیر فن کویل ساده وزنه ای آلومینیومی

همچنین در نظر داشته باشید که این محصولات نیز دارای پیچ مخفی بوده و نصب و راه اندازی آنها بسیار راحت و آسان می باشد. دریچه زیر فن کویل لولایی بوسیله لولا و قفلهای موجود روی درب به فریم متصل می شود و با باز و بسته شدنِ درب ،امکانِ بازدید و تعمیر فن کویل را ایجاد میکند.ولی دریچه زیر فن کویل ساده ی وزنه ای، درب بصورتِ تایلی یا جداشونده از بدنه ی فریمِ دریچه زیر فن کویل جدا شده و پس از تعمیر و بازدید فن کوئل در جای خود قرار می گیرد . تمام قسمت های این دریچه بازدید فن کویل از جنس آلومینیوم ساخته خواهد شد. در ابتدا حفره مورد نظر را اندازه می زنیم و طبق اندازه به دست آمده اضلاع فریم را برش خواهیم زد. هر ضلع باید ۴۵ درجه برش داده شود تا وقتی دو ضلع به عنوان طول و عرض در کنار یکدیگر قرار می گیرند زاویه ۹۰ درجه و کاملاً قائمه را تشکیل دهد.

  • به طور معمول، در ساختار فن کویل سقفی اجزا و قطعات مختلفی مانند سینی درین، شیر هواگیری، فیلتر تصفیه هوا، کویل حرارتی و الکتروموتور و بلوور فن به چشم می خورند.
  • علاوه بر اتصال درب دریچه دسترسی فن کویل به وسیله لولا به فریم، از سوی دیگر به وسیله‌ی قفل زیمنس درب دریچه دسترسی فن کویل به فریم چسبانده و به‌این ترتیب امکان باز یا بسته شدنِ درب دریچه دسترسی فن کویل پدید می‌آید.
  • پس از اتمام عملیات رنگ آمیزی این محصول درون کاور مشمایی ضربه گیر قرار خواهد گرفت تا صدمه ای به آن نرسد.
  • سیستم فن کویل با لوله کشی قابل انجام است و نسبت به کانال کشی فضای بسیار کمتری را اشغال می کند .
  • تعدادِ پرّه های zدر روی دریچه بازدید فن کویل به میزانِ فشارِ مکشِ دستگاه بستگی دارد.
  • جای قفل های زیمنس دریچه بازدید فن کویل به وسیله برش و خم کاری لبه های ورق ایجاد می گردد تا قبل از رنگ آمیزی جای قفل ها تعبیه شود.

ضخامت ورق درب دریچه دسترسی فن کویل دقیقا به ابعاد دریچه دسترسی فن کویل وابسته است.در ابعادِ متوسط به پایینِ دریچه دسترسی فن کویل از ورق آلومینیوم با ضخامت یک میل و در ابعاد بزرگ از ورق آلومینیوم با ضخامت های بالاتر برای ساخت دریچه دسترسی فن کویل استفاده می‌گردد. ساختار و ابعاد درب دریچه دسترسی فن کویل نیز به ابعاد داخلیِ فریم دریچه دسترسی فن کویل مربوط می‌شود. پس از طراحی و مونتاژ فریم دریچه بازدید فن کویل نوبت به طراحی و ساخت درب دریچه بازدید فن کویل آهنیِ ساده لولایی می رسد. ساختار درب این نوع دریچه بازدید فن کویل کاملا ساده و بدون شیار (کاملافِلَت) است، زیرا هوای مورد نیاز برای سیستم برگشت دستگاه فن کویل بصورت کامل از طریق داکت هوای مجزا که به واحد مسکونی یا تجاری مرتبط است تامین می گردد و نیازی به شیار یا سوراخ بر روی سطح درب دریچه بازدید فن کویل ناست. با توجه به ساده بودنِ مدلِ دربِ این دریچه دسترسی فن کویل، نیازی به‌ایجاد شیار،سوراخ یا منفذ هوا بر روی درب دریچه دسترسی فن کویل وجود ندارد و درب دریچه دسترسی فن کویل به صورت فِلت و کاملا صاف و بدون شیار طراحی،مونتاژ و در محل خود جانمایی می‌شود. حکِ جای پیچ روی ساختار فریم حتما باید قبل از عملیات رنگ کاری روی سطوح دریچه دسترسی فن کویل صورت پذیرد.زیرا اگر بدینگونه عمل ننماییم، هرگونه پِرسکاری بعد از رنگ کاری بر روی سطوح دریچه دسترسی فن کویل باعث آسیب و خط و خش به ساختار فریم دریچه دسترسی فن کویل می‌شود.

خرید دریچه زیر فن کوئل داخل مشبک

ابعاد فریم دریچه زیر فن کویل باید یک سانت کوچکتر از ابعاد کلاف پایه باشد تا در آن فرو رود و هنگام نصب ، نصاب دچار مشکل نشود . برای فن کویل هایی مصرف می شود که هوای برگشتی مورد نیاز خود را تنها از دریچه تامین می کنند این دریچه های شیاردار دارای گریل هایی به طول 18 یا 9 سانتی متر هستند در دو مدل لولایی و وزنه ای به بازار عرضه شده اند امکان نصب پیچ از رو و پیچ مخفی را دارند. از انواع دیگر دریچه زیر فن کویل،نوع مشبک می باشد.در این مدل دریچه زیر فن کویل برای هوارسانی به دستگاه فن کویل از یک دریچه مشبک لانه زنبوری با توری استفاده می باشد.ابعاد این دریچه مشبک به تناسب نیاز دستگاه فن کویل به هوای برگشت تعیین می گردد. نوع و کیفیت رنگ به کار رفته در تولید که باعث زیبایی و تنوع ظاهری دریچه بازدید فن کویل می شود، از فاکتورهای تعیین قیمت نهایی محصول محسوب میشود.

لرزه گیر کانال رابط برزنتی جهت جلوگیری از انتقال ارتعاشات و لرزه هایی که ممکن است از کارکرد دستگاه ایجاد و به کانال هوا منتقل شود کاربرد دارد. قابل تولید است و فریم آن با پیچ مخفی و یا پیچ از روی نما تثبیت میشود . به دلیل پایداری و مقاومت فوق العاده ای که ساختار تشکیل دهنده آن در برابر تغییرات آب و هوا من جمله رطوبت دارد، بیشتر در نواحی گرم و مرطوب چون شمال و جنوب که در کنار دریا هستند و رطوبت این مناطق بسیار بالاست، کاربرد دارند.

دریچه فن کویل چیست؟ موسسه فنی مهندسی مشایخی

دریچه بازدید فن کویل هم به صورت پیچ از رو و هم به صورت پیچ مخفی نصب و تعبیه می گردد. تمام سطوح دریچه بازدید فن کویل خطی به وسیله رنگ کوره ای الکترواستاتیک پوشش داده می‌شود تا هیچگونه آسیب و ضربه ای به آن وارد نگردد. ضخامت ورق آلومینیوم به کار رفته جهت درب دریچه بازدید فن کویل بستگی به ابعاد این محصول دارد. ابعاد داخلی فریم دریچه بازدید فن کویل در این مرحله از اهمیت خاصی برخوردار می باشد، زیرا با احتساب دومیل بادخور از طرفین و همچنین در نظر گرفتن ضخامت لولا در یکی از اضلاع فریم دریچه بازدید فن کویل نسبت به برش ورق درب دریچه بازدید فنکویل اقدام می گردد. پس از اتصال اضلاع پروفیل فریم دریچه فن کویل مشبک لولایی نسبت به ساخت درب دریچه فن کویل اقدام می کنیم.این درب از ورق آلومینیومی با ضخامت یک میل به بالا ساخته می سود.ابعاد درب دریچه فن کویل متناسب ابعاد فریم حاصل می شود.

بنا به ابعاد دریچه بازدید فن کویل ،ضخامت ورقِ دربِ دریچه تعیین می گردد. این مدل دریچه بازدید فن کویل که به درب وزنه ای معروف است دارای فریم کاملاً جدا از بدنه درب می باشد. در مرحله آخر دریچه زیر فن کویل تک گل لولایی آلومینیومی با نظر کارفرما و از طریق رنگ کوره ای پودری الکترواستاتیک رنگ آمیزی شده و بعد از خارج نمودن دریچه زیر فن کویل از کوره آن را توسط مشمای حباب دار بسته بندی می کنند تا از هرگونه آسیب و صدمه و خراش در امان باشد. شیارهای روی درب دریچه زیر فن کویل بسته به ابعاد دریچه بین ۹ تا ۱۸ سانت متغیر است . محل جانمایی شیارها عموماً در نزدیکی یکی از ابعاد طولی درب دریچه زیر فن کویل می باشد تا به نقطه ی مکش هوای دستگاه نزدیکتر باشد .

یکی از دلایل کیفیت بالای دریچه بازدید فن کویل پلاستیکی چگالی بالای مواد اولیه آن است. همانطور که از نام این دریچه بازدید فن کویل نمایان است، از پی وی سی ساخته می گردد. به دلیل شکل پذیری پی وی سی به وسیله دستگاه های سی ان سی می توان از طرح ها و نقش های گوناگون روی دریچه بازدید فن کویل استفاده کرد. طریقه نصب دریچه بازدید فن کویل استیل به وسیله پیچ از روی فریم و پیچ مخفی است. اگر این حفره چهار گوش تا کی باشد به این نوع دریچه بازدید فن کویل تک گل و اگر این حفره چهارگوش دوتایی باشد به این مدل دریچه بازدید فن کویل گل سقفی دو گل گفته می‌شود.