الگوی آماده برگ زرین رو از کجا تهیه کنیم؟الگو خیاطی ویرگول

الگوی آماده برگ زرین رو از کجا تهیه کنیم؟الگو خیاطی ویرگول

در مقایسه توانایی کشیدن الگو و استفاده ار الگو های آماده باید بگوییم که یک خیاط حرفه ای باید توانایی استفاده از هر دو مورد را داشته باشد؛ به این معنا که بر حسب شرایط زمانی و موقعیت موجود از هر دو روش استفاده گردد. گاهی شرایط زمانی به گونه ای است که فرصتی برای کشیدن الگو وجود ندارد و یا اینکه طرح لباس به صورت کاملا خاص، سفارش داده شده است؛ در این مواقع بهتر است که از الگو های آماده با متد تلفیقی استفاده نمایید. البته توجه داشته باشید که الگوی پایه برای بالاتنه لباس های مجلسی با دیگر لباس ها تفاوت هایی دارد و به همین دلیل نمی توان از یک الگو مشابه برای یک مانتو و یک شومیز مجلسی استفاده کرد. البته با نگاهی به ظاهر این دو لباس هم به خوبی می توان به این موضوع پی برد که الگوهای متفاوتی برای دوخت آن ها طراحی شده است. نکته دیگری که در رابطه با الگو آماده باید به آن توجه داشته باشید، اندازه آن است.

  • مجله خیاطی سیماکده با رویکرد آموزش متدهای خیاطی و سایر آموزش ها و ارائه مدل ها و الگوهای خیاطی با روشی آسان است.
  • آخرین قدمی که قبل از شروع کردن خیاطی و در هنگام یادگیری نحوه خواندن الگوهای خیاطی باید بردارید، یادگیری نحوه علامت گذاری تکه های الگو است.
  • داری جذول سایزبندی و فیلم آموزشی میباشد که با به صورت سی دی همراه الگو ها ویا به صورت فایل تصویری کم حجم بعد از خرید روی تلگرام ارسال میگردد.
  • شما باید اندازه ای که برای جمع کردن پارچه لازم است را از روی دستورالعمل های خیاطی به دست بیاورید، هر چند که اغلب اوقات می توان آن را از روی چرت های مشخص شده بر روی تکه الگوهای رابط نیز استنباط کرد.

نحوه مشخص کردن چین ها با نحوه مشخص کردن پلیسه ها بر روی الگوهای خیاطی متفاوت است، زیرا پلیسه ها جهت دار هستند و در تمام مسیر به پایین دوخته نمی شوند. بر روی الگوی خیاطی یک فلش وجود دارد که نشان دهنده جهت پلیسه است و یک خط نقطه چین نیز موجود است که نشان دهنده جایی است که لبه چین خورده پلیسه باید تنظیم شود. این امر به این دلیل است که تکه الگو متقارن است و فقط یک تکه باید برش بخورد. خط تا کردن، لبه یک تکه الگو، یعنی جایی که قرار است تای پارچه بر روی آن قرار بگیرد را نشانه گذاری می کند. در لبه خطی که تا خورده است، ضریب مجازی برای درز وجود نخواهد داشت، زیرا این یک تای پارچه است و ارتباطی به درز خیاطی ندارد. همچنین در مورد یقه ها، پایه های یقه و حاشیه جلو و عقب یقه نیز می توان خط تا کردن را برش زد.

آموزش خیاطی سیماکده

این موضوع معمولا بدان معنا است که الگو را می توان در هر دو جهت قرار داد تا زمانی که با خط راه پارچه همسو شوند. با این حال این روش برای پارچه های با پرز و کرک زیاد مثل پارچه های مخمل، کبریتی و خز مصنوعی مناسب نیست. در این موارد شما می توانید برای حفظ استحکام در هر تکه از الگو، جهت فلشی که به سمت بالا اشاره دارد را در نظر بگیرید و فلش دیگر را نادیده بگیرید. در اخر باید توجه داشته باشید برای یاد آوری دوباره که الگوهای رایگان توسط سایت سیماکده طراحی نشده اند و فقط الگوهای های اماده و چاپ شده که در سایت قرار دارند توسط خانم راد طراحی شده اند. الگوی پایه را در همه دوخت و دوزها و خیاطی ها دیده ایم، اما شاید به خوبی با نام آن آشنایی نداشته ایم.

قیمت الگوها نسبت به کیفیت کار!

جایی که جیب ها باید بر روی لباس الصاق شوند، معمولا با دایره (سوراخ های سطحی ریز) بر روی تکه های الگو نشان داده می شود. این دایره ها معمولا با نمادهای مشابه بر روی الگوی جیب ها ارتباط کامل دارند. خوب در مطالب بالا به این موضوع اشاره کردیم که استفاده از الگوهای آماده مزیت های فراوانی دارد، حال در این قسمت باید بگوییم که این مزیت ها چه الگوی آماده برگ زرین چیزهایی هستند. شما تصور کنید که قصد طراحی یک الگو برای لباسی را دارید، شما یک نفر با یک سری اطلاعات و مهارت های خاص هستید. هنگامی که به یک خیاطی مراجعه می کند، شخص خیاط در ابتدا اندازه های شما را می گیرد .

باید عرض کنیم خدمت شما کسانی که نیاز به الگو خیاطی دارند حتما میدونند که متد های مختلفی در کشورمون داره آموزش داده میشه از جمله متد مولر، متد ترک، متد گرلاوین،متد فرانسوی، متد سادریک، متد متریک و… ولی هیچ کدام از این متد ها اصلا مناسب اندام ایرانی نیست و حتما باید شخصی سازی بشه تا برای اندام های ایرانی بشه استفاده کرد. مجله خیاطی سیماکده با رویکرد آموزش متدهای خیاطی و سایر آموزش ها و ارائه مدل ها و الگوهای خیاطی با روشی آسان است.

الگوی خیاطی شما شامل یک یا چند طرح خطی است که هدف از آوردن آنها ارائه تصویری ساده از لباس دوخته شده است. معمولا برای هر نمونه از الگوی خیاطی، مانند نمونه های آستین بلند یا کوتاه یا نمونه های با بلندی مختلف یک تصویر خطی ارائه می شود. جمع کردن پارچه را بر روی الگو می توان به صورت یک خط مستقیم و یا یک خط موجی بین دو نقطه نشان داد. من به شخصه برای جمع کردن پارچه از بلندترین کوک چرخ خیاطی خودم استفاده کنم و دوخت را بین دو نقطه انجام می دهم. هنگام شروع به کار از کوک چپ و راست استفاده کنید، اما انتهای دیگر دوخت را باز بگذارید تا بتوانید از طریق آن نخ ها را جمع کرده و پارچه را چین دهید. شما باید اندازه ای که برای جمع کردن پارچه لازم است را از روی دستورالعمل های خیاطی به دست بیاورید، هر چند که اغلب اوقات می توان آن را از روی چرت های مشخص شده بر روی تکه الگوهای رابط نیز استنباط کرد.

بیشتر طراحان مستقل در الگوهای خود از چرت های نقطه ای به سمت داخل استفاده می کنند. من به شخصه برای برش چرت ها از قیچی کاغذ بری برای آن قسمت ها استفاده می کنم و یک مقدار سرقیچی برای پارچه و الگو در نظر می گیرم که معمولا بیشتر از ۲ تا ۳ میلی متر است. اگر از نوعی الگوی خیاطی استفاده می کنید که دارای چرت هایی است که در پیرامون تکه الگو امتداد پیدا کرده است، شما باید چرت های سه گوش را نیز به سمت خارج برش دهید. در خیاطی های حرفه ای از متد های مختلفی استفاده‌ می شود که لازم است در ابتدا متد مورد نظر خود را انتخاب کرده و سپس به سراغ الگو با همان متد بروید.