آشنایی با قطعات تابلو روان + خرید

هر دو مورد، فقط میتوانند به بعضی از دستگاهها متصل شوند و نمیتوانند همزمان تصاویری را از بیش از یک منبع واحد دریافت و پخش کنند در حالیکه با فناوری ویدئو وال، چنین مشکلی وجود ندارد. معمولا تلویزیون های شهری را بر اساس کاربرد به دو گروه Indoor و Outdoor دسته بندی می کنند. استفاده می کنند. از جمله ویژگی های این نوع تلویزیون های شهری می توان به ضد آب و ضد ضربه بودن آن ها اشاره کرد. این ویژگی باعث میشود از آنها در جاهایی استفاده شود که کیفیت نمایشگر به اندازه بزرگی آن اهمیت دارد. نمیتوان از نمایشگر ال ای دی فیلم و عکس تهیه نمود و یا باعث اذیت شدن چشم ناظران میشود.

مجموعه پارسا تابلو به صورت تخصصی از سال 87 فعالیت خود را با واردات تابلوهای تبلیغاتی و تلویزیون های شهری آغاز کرد و هم اکنون کل فرایند تولید و شخصی سازی انواع محصولات توسط شرکت و در دل بازار انجام می شود. این ویدئو والها از طول عمر بالایی برخوردار هستند، از این رو علاوه بر کاربردهای تبلیغاتی و اطلاعرسانی برای استفاده در مراکز نظارت تصویری نیز بسیار مناسب خواهند بود. این نوع از ویدئو والها مانند تلویزیونهای قدیمی خانگی از تکنولوژی لامپ تصویر یا پروژکشن برای نمایش تصاویر بهره میبرند. از این رو تلوزیون و نمایشگرهای معمولی و خانگی برای این منظور مناسب نخواهند بود و دوام کافی را نخواهند داشت. این ماژول ها بیشتر در مواردی استفاده میشود که به جز متن در تابلو از فیلم و عکس هم استفاده می شود. از دیرباز همواره اطلاعرسانی و تبلیغات برای شرکتها و سازمانها در جهت تعامل بیشتر با مشتری و جامعه هدف، از اهمیت ویژهای برخوردار بوده است.

وجود ندارد، مورد استفاده قرار می گیرد.

البته باید در نظر داشت کاهش فاصله قاب تا قاب در ویدیو وال السیدی منجر به افزایش قیمت آن خواهد شد. در صورتی که مشکلی برای تلویزیونهای شهری ایجاد شود باید با تعمیرات تلویزیون شهری تماس گرفته تا اقدام به تعمیر تلویزیون شهری نمایند. برای مشاوره و آگاهی از راهکارهای در دسترس با توجه به محیط مورد نظر خود، میتوانید با نمارنتر تماس بگیرید. در این تکنولوژی به واسطه فویل های بک پروجکشن rear film و دستگاه ویدئو پرژکتور تصاویر با قابلیت دید از دو طرف صفحه نمایشگر پخش می گردند . آن هم نمایش تصاویر , متون و افکت مورد نظر است. یکی از نقاط قوت این محصول قیمت مقرون به صرفه آن نسبت به برندهای خارجی است که از نظر کیفیت جایگزین مناسبی برای سایر برندها می باشد.

در این مکان ها به راحتی میتوانید خرید و فروش را انجام دهید. اما در نوع 2RGB این تعداد کمی متفاوت است. در این روش پایه مستقیم به سقف یا کف نصب میشود. این روش انعطاف بیشتری دارد و میتوان از آن برای ایجاد ویدئو وال هایی با فرمهای مختلف بهره برد. از این کارت می توانید در سیستم های ویدئو وال استفاده کنید و حالت های مختلف تصویری را طراحی کنید. جرای تمامی فرمتهای صوتی و تصویری. از دیگر ویژگیهای مهم ویدئو وال ال سی دی آلودگی صوتی و حرارتی بسیار کم آنها است. استفاده از هر نمایشگری برای ساخت ویدئو وال برای فضای بیرونی امکانپذیر نیست. کار طراحی و نصب ویدئو وال روی کاغذ کار چندان سختی نیست و شامل محاسبه و تعیین نوع و زیرساخت مورد استفاده میشود.

برای همین کم پیش نمیآید که یک نمایشگر با حداکثر روشنایی بالای 400 نیتز معرفی شود و در واقعیت روشنایی کمتری ارائه بدهد. علاوه بر محیط زیست، هزینههای بسیار بالای تبلیغات کاغذی باعث میشه که ما دائما مقداری از سرمایهی خودمون رو برای تبلیغات هزینه کنیم. ابعاد قاب تابلو روان با استفاده از تعداد ماژول استفاده شده در آن، محاسبه شده و بر اساس هر مترمربع قیمت گذاری میشود. بدیهی است که ابعاد تلویزیون یکی از عوامل موثر بر قیمت نمایشگرهای شهری است. بدیهی است که استفاده از این نوع دوم باعث کاهش کیفیت ویدئو وال و دیده شدن قابهای کوچک در آن میشود.

ماژول های Indoor یا همان داخلی یا درونی نوع دیگر از انواع ماژول در تابلو روان است و اصلی ترین کاربرد آن در محیط های داخلی می باشد؛ تابلو روان درونی که ضد آب هم نیست از شدت نور و قیمت پایین تری نسبت به دو نوع ماژول نام برده شده برخوردار است که در کل به عنوان تبلیغات در فضاهای داخلی از مقرون بصرفه ترین نوع ماژول بشمار می رود. ویدئو وال ال سی دی برای فضاهای داخلی یا فضاهای مسقف که نور مستقیم خورشید در آنها تابیده میشود، مناسب است. تلویزیون اوت دور (Out Door) بیشتر در فضاهای بیرونی، میادین و معابر شهری استفاده میشود. در نمایشگاههای بزرگ و بینالمللی که معمولا دیواری در دسترس نیست بیشتر از این نوع پایه ویدئو وال استفاده میشود. هدف اصلی از ساخت و نصب ویدئو وال ها به وجود آوردن امکان داشتن نمایشگری بسیار بزرگ با طول و عرض چندین متری است.

ویدئو وال (VIDEO WALL ) یک سیستم نمایش عریض صنعتی و یکپارچه با کار کرد ۲۴ ساعت و هفت روز هفته در ۳۶۵ روز سال با قابلیت پخش تعداد زیادی از ورودیهای ویدئویی در فرمت های مختلف می باشد . علاوه بر این نکات اگر می خواهید از تبلیغات در تلویزیون های شهری به طور جامع بهره مند شوید بهتر است تبلیغات خود را به طور پیوسته به روز رسانی کنید چرا که نمایش تبلیغات تکراری می تواند برای مشتریان کسل کننده باشد و آن بازدهی لازم را نداشته باشد. چرا باید امنیت سازه تابلو ال ای دی بالا باشد ؟ تلویزیون های شهری در مقابل عوامل بیرونی بسیار مقاوم میباشند و به راحتی قابل خرابی و یا آسیب دیدگی نیستند ولی با تمام این تفاسیر باید با دقت زیادی از آن ها مراقبت کرد. ویدیو والها برای نمایش اطلاعات از تعداد زیادی ورودی، به صورتی که به راحتی توسط همه افراد در فضای مورد نظر قابل رویت باشد، مورد استفاده قرار میگیرند.

این دسته از قطعات الکترونیکی که وجود آنها برای این تجهیزات بسیار ضروری می باشد، متناسب با نوع کاربرد، دارای نمونه های متنوع با قابلیت های متفاوت هستند که بر همین اساس نیز قیمت آنها تعیین می شود. سازه باید متناسب با نیرو های وارد شده توسط نمایشگر محاسبه و طراحی شود. اگر بخواهیم وظیفه کلی ماژول را در تابلو روان بررسی کنیم باید بگوییم که این قطعه دستورات مختلف را از برد کنترلر دریافت کرده و با توجه به این فرمان ها منجر به روشن شدن ال ای دی ها می گردد. البته این گزینه لازم است با بودجه مطابقت داده شود. نتیجه این کار داشتن یک ویدئو وال با کیفیت و روشنایی مناسب است که امکان لایهبندی و کنترل روی نمایشگرها بهصورت گروهی را هم در اختیار کاربر میگذارد. در مقابل، ویدئو والهای تبلیغاتی که در پنجره شرکتها قرار گرفته و جایگزینی برای تابلوهای نئون قدیمی هستند، برای پخش محتوای ضبط شده و بهینهسازی شده برای نمایش در ویدئو وال از تکنولوژی متفاوتی بهره میبرند.

اما ویدئووال ها قاب بسیار نازکی دارند به طوری که قابل دیدن نیست و در ظاهر بدون قاب نمایش داده میشوند. همان طوری که گفته شد، انواع نمایشگر های روان و ثابت را می توان در دو نوع کلی مناسب برای فضای بیرونی یا خارجی و فضای داخلی تقسیم بندی کرد. ماژول به بلوک های LED گفته می شود که با قرار گرفتن در کنار یکدیگر می توانند تابلوی روان را تشکیل دهند. تا مورد سوء استفاده برای تبلیغات دیگر قرار نگیرد و همچینین نحوه دسترسی جهت تعمیر تلویزیون شهری در صورت لزوم فراهم باشد که اپراتور و تکنسین کارها بتوانند در مواقع لزوم قطعات و برنامه های نرم افزاری یا سخت افزاری را تعویض ، تعمیر و یا بروزرسانی نمایند . تصمیمگیری در این مورد تا حد زیادی به کارکرد ویدئو وال بستگی دارد. تنها مشکلی که در این بین وجود دارد قیمت بالای این نمایشگرهای جدید است که ممکن است باعث چند برابر شدن هزینه ویدئو وال شود.

ماژول های ال ای دی خود از قطعات و اجزای مختلفی تشکیل شده اند که از آن میان می توان به IC ماژول، برد آدرس دهی ماژول، چیپ ست و قاب پلاستیکی اشاره کرد. جهت گیری طبیعی رو به جنوب، علاوه بر صفحات نازک کف، سقف های برآمده، پارتیشن های باز، نور قابل استفاده بیشتری را در ساختمان وارد می کند، بنابراین میزان روشنایی الکتریکی مورد استفاده در نورپردازی ساختمان را کاهش می دهد. این نمایشگر ها قبلاً در ایران به صورت دستی طراحی و سپس LED ها و آی سی ها درایور بر روی یک برد مدار چاپی لحیم می شدند. با این کار تعداد مانیتورهای لازم برای ایجاد ویدئو وال مشخص میشود که بخش عمده هزینه آن را تشکیل میدهد. مانیتورهای صنعتی، نوع خاصی از نمایشگرها هستند که برای کاربردهای خاص ساخته شدهاند. مصارف خاص متفاوت هستند اما یک پلنت دیزل جدید بین ۰٫۲۸ تا ۰٫۴ لیتر از سوخت هر کیلووات ساعت را در ترمینالهای ژنراتور مصرف خواهد کرد.

ویدئو وال Video Wall نمایشگرهای بسیار بزرگی هستند که از ترکیب چندین نمایشگر کوچکتر و یکپارچه ساختن آنها به وجود میآیند. در میان مردم این محصول با نام های مختلفی از قبیل پروفیلم تعاملی، ویدئو وال Video wall ، نمایشگر هوشمند، نمایشگر دو طرفه، نمایشگر نانو و … متروکس C900 تحت دو نرم افزار Powerdesk و Mura پشتیبانی می شود. این محصول دارای 2 خروجی DVI و رم 32 مگابایتی با پشتیبانی از ویندوز و لینوکس است. برای همین بهتر است به جای آزمونوخطا کردن در این مورد پیچیده و تخصصی، از کارشناسان متخصص برای این کار کمک گرفته شود. یکی از شیوههای اطلاعرسانی استفاده ار نمایشگرهای دیجیتال به جای استفاده از پوستر، بروشور و اعلامیهها است. یکی از مهمترین تجهیزاتی که به مرور زمان با تقاضای زیادی مواجه شده است درب اتوماتیک پارکینگ می باشد. اما با توجه به درخواست مشتری قابل تغییر است. هزینه اعلام شده فقط مربوط به صفحه نمایشگر می باشد و هزینه های ساخت سازه و نصب و سیستم خنک کننده بسته به شرایط محیطی و درخواست شما جداگانه محاسبه می شود.

از طرفی، تاثیر تلویزیون های شهری در جلب نگاه مخاطبان نسبت به روش های سنتی، به شکل قابل توجهی بیشتر است و به همین دلیل در این سالها شاهد افزایش تقاضا برای استفاده از این نمایشگرهای تلویزیون شهری LED هستیم. کارکرد و مخاطبان هدف: اگر عابران پیادهرو یا سرنشینان خودروها در خیابان مخاطب باشند لازم است از تکنولوژی و نمایشگرهای متفاوتی با ویدئو وال های داخلی استفاده شود. که در کیفیت های مختلفی تولید و عرضه می شوند و این اختلاف کیفیت در طول عمر و قیمت نمایشگر ویدئو وال ال ای دی تاثیر بسیار زیادی دارد در واقع نمایشگر وال ال ای دی هم مانند هر محصول دیگری با قیمت ها و کیفیت های مختلفی در دسترس می باشد بطور مثال ماژول نمایشگری با آی سی ضعیف نمی تواند رفرش ریت و کیفیت قابل قبولی جهت تصویر برادری و اجرای مراسمات مهم ارائه دهد .

قطعات تابلو روان

متروکس M9138 در سیستم های ویدئو وال (Video wall) استفاده می شود که قادر است 3 خروجی تصویر برای 3 مانیتور در اختیار کاربر قرار دهد. با توجه به نوع فویل این امکان نیز وجود دارد تا نمایشگر شفاف تولید نمود تا در هنگامی که تصویر بر روی آن پخش نمی شود ، بیننده تنها یک شیشه شفاف را مشاهده نماسد . برای این کار معمولا از نمایشگرهای TFT یا IPS با حاشیه بسیار باریک استفاده میشود تا فاصله بین نمایشگرها ایجاد نشود و یکپارچگی تصویر برای بیننده حفظ شود. کارت گرافیک Matrox G550 PCI E با شناسه G55-MDDE32F یک گرافیک 2 خروجی تصویر همزمان از شاخه کارت گرافیک متروکس است.

توجه کرد تا تاثیر تبلیغات بیشتر شود. در فصل های گرم پاور تلویزیون شهری Out door می تواند دمایی تا حدود 50 درجه سانتی گراد را تحمل کند. چوپوقی 90 درجه برای بستن پیچ های ماژولی که دسترسی خوبی به آن ها در قاب تابلو روان وجود ندارد، مورد استفاده قرار می گیرد. از موارد استفاده از نمایشگر ویدئو وال ال ای دی میتوان به نمایشگر ویدئو وال صنعتی ال ای دی استودیوهای تلویزیونی و اموزشی و ضبط برنامه های ویدیویی، نمایشگر ویدئو وال ال ای دی سالن کنفرانس و ویدئو وال سالن جلسات و امفی تئاتر و سمینار ونمایشگر ویدئو وال نمایشگاه ها، نمایشگر وال و ویدئو وال ال ای دی تالار و کافه و رستوران را نام برد. متروکس M9125 در سیستم های ویدئو وال (Video wall) استفاده می شود که قادر است 2 خروجی تصویر برای 2 مانیتور در اختیار کاربر قرار دهد. متروکس M9120 در سیستم های ویدئو وال (Video wall) استفاده می شود که قادر است 2 خروجی تصویر برای 2 مانیتور در اختیار کاربر قرار دهد.

هر کابینت در تلویزیون شهری بطور کامل مستقل از دیگر کابینتها میباشد ولی هنگامی که کابینتها بر روی هم متصل میشوند به صورت هماهنگ با یکدیگر عمل میکنند. بعضی هم قدیمی هستند و مانند دستگاههای پخش ویدئویی و تلویزیونی قدیمی عمل میکنند. از قابلیتهای این مانیتورها میتوان به استفاده همزمان با نمایشگرهای دیگر جهت ایجاد تصاویر یکپارچه و بزرگ و در اختیار داشتن سیستمعاملهای جدید مانند اندروید و قابلیت نصب نرمافزارهای کاربردی و تخصصی اشاره کرد. ویدئو وال با کنار هم قرار گرفتن مجموعهای از نمایشگرها، تصویری در ابعاد بزرگ را به نمایش خواهد گذاشت. هر چه این فاصله کمتر باشد خط ایجاد شده میان نمایشگر نازکتر بوده، در نتیجه تصویری یکپارچهتر به دست خواهد آمد. تلویزیون شهری معمولا در تقاطعهای پر رفت و آمد شهری نصب میشود و از آنجایی که معمولا تراکم عبور و مرور در چنین محلهایی زیاد است یک تبلیغ به دفعات زیادی توسط رهگذران مشاهده میشود.

تلویزیون شهری