مادربزرگ مجهز به هوش مصنوعی O2 با داستان های بافتنی از تماس گیرندگان کلاهبرداری می کند

مادربزرگ مجهز به هوش مصنوعی O2 با داستان های بافتنی از تماس گیرندگان کلاهبرداری می کند

شرکت مخابراتی O2 یک “مادربزرگ هوش مصنوعی شبیه انسان” ایجاد کرده است تا به تماس های کلاهبرداری پاسخ دهد و هدف آن حفظ کلاهبرداران در تلفن و دور از مشتریان O2 است.

عضو جدید تیم پیشگیری از کلاهبرداری O2، به نام دیزی، با استفاده از طیف وسیعی از تکنیک‌های هوش مصنوعی ایجاد شده است و قادر است با کلاهبرداران در زمان واقعی و بدون نظر سازندگان تعامل داشته باشد.

دیزی مدل‌های مختلف هوش مصنوعی را ،یب می‌کند که با هم کار می‌کنند تا به تماس‌های تقلبی گوش دهند و فوراً به آنها پاسخ دهند.

دیزی از طریق داستان های پر پیچ و خم در مورد خانواده اش، صحبت طول، در مورد اشتیاق خود به بافتنی و ارائه اطلاعات شخصی نادرست به کلاهبرداران، از جمله جزئیات بانکی ساخته شده، با موفقیت چندین کلاهبردار را به مدت 40 دقیقه در یک زمان در تماس نگه داشته است.

اپیدمی تماس های تلفنی تقلبی

O2 گفت که بیش از دو سوم از بریت،ایی ها (67٪) نگران این هستند که هدف کلاهبرداری قرار بگیرند و از هر پنج (22٪) یک نفر هر هفته با تلاش برای کلاهبرداری روبرو می شود.

تنها سال گذشته، Virgin Media O2 که مالک برند O2 است، بیش از 250 میلیون پوند (260 میلیون دلار) تراکنش های مشکوک به کلاهبرداری را رهگیری و مسدود کرد.

یک مطالعه در سال 2023 روی 2000 شهروند بریت،ا توسط سرویس پیشگیری از تقلب Cifas نشان داد که تلاش‌های کلاهبرداری از طریق کانال‌های تلفن توسط بیش از نیمی (56٪) از پاسخ‌دهندگان نظرسنجی گزارش شده است.

«دیزی مادربزرگ هوش مصنوعی اولین گام مبتکرانه برای مق، با همه‌گیری تماس‌های تلفنی تقلبی است، چنین تماس‌ها و دیگر کلاهبرداری‌های تلفن همراه مانند نگاتیوهای عاشقانه، پیام‌های ضبط‌شده و پیام‌های فیشینگ در حال حاضر به قدری رایج هستند که به ندرت باعث ایجاد ابروها می‌شوند.

با این حال، ، خاطرنشان کرد که برخی محدودیت‌ها برای رویکرد هوش مصنوعی وجود دارد، که نشان می‌دهد برای ایجاد تأثیر واقعی در دنیای کلاهبرداری تلفن همراه، به «انبوهی از آنها» نیاز دارید.

به دنبال انتقام گرفتن

بر اساس تحقیقات جدید O2، از هر 10 (71٪) بریت،ایی 7 نفر مایلند آن را از کلاهبردار، که سعی در کلاهبرداری از آنها یا عزیزانشان دارند، پس بگیرند.

با این حال، عدم تمایل به هدر دادن وقت خود دلیل اصلی این است که مردم خود کلاهبرداران را وسوسه نمی کنند (53٪).

این تا حدی منجر به ایجاد کلاهبرداری Daisy به ،وان بخشی از کمپین جاری Virgin Media O2 'Swerve the Scammers' شده است.

این شرکت گفت که سرمایه گذاری زیادی در مبارزه با زمین انجام داده است و همراه با دیزی همچنین خدمات جدید شناسایی تماس گیرنده رایگان را برای همه مشتریان تلفن همراه ارائه کرده است تا از آنها محافظت کند.

این اپراتور همچنین هر ماه میلیون‌ها پیامک و تماس جعلی را به تلفن مشتریان مسدود می‌کند.

موری مک کنزی، مدیر کلاهبرداری در Virgin Media O2 گفت: “ما متعهد هستیم که سهم خود را برای جلوگیری از کلاهبرداران انجام دهیم، از فناوری فایروال گرفته تا مسدود ، پیام های جعلی گرفته تا شناسایی تماس های هر،مه مبتنی بر هوش مصنوعی برای ایمن نگه داشتن مشتریان خود.” “.

این سازمان از هر ،ی که در بریت،ا مستقر است می‌خواهد تماس‌ها و پیامک‌های مبهم را به صورت رایگان به 7726 ارسال کند.

منبع: https://www.infosecurity-magazine.com/news/ai-granny-outsmarts-scam-callers/